رییس ستاد انتخابات استان قزوین
رییس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حماسه آفریدند، گفت: میزان مشارکت مردم استان نسبت به انتخابات سال ۹۸ بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 19 June 2021

منوجهر حبیبی روز شنبه در ستاد انتخابات استان قزوین افزود:خوشحالیم که این رخداد سیاسی در ۲۸ خرداد به حماسه بزرگ سیاسی مبدل شد و نقشه های دشمنان نقش بر آب گردید و باری دیگر ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی با اقتدار رای دادند.
وی با بیان اینکه این انتخابات دارای سه ویژگی بارز بود، اظهار داشت: اولین ویژگی شامل مشارکت بالای مردم بود که دنیا را متحیر کرد و میزان مشارکت در استان قزوین به ۵۲.۱۴ درصد رسید و احتمالا میزان مشارکت استان ها از متوسط کشوری بالاتر است.
حبیبی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات به تفکیک شهرستان های استان، تصریح کرد: بیشترین آمار مشارکت مربوط به شهرستان آوج با ۷۶ درصد بوده است و سایر شهرستان های استان به ترتیب بویین زهرا با ۷۰ درصد، آبیک ۶۱ درصد، شهرستان تاکستان ۵۷ درصد، البرز ۴۸ درصد و قزوین ۴۵ درصد در ردیف های بعد قرار دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به ویژگی دوم که امنیت کامل در برگزاری انتخابات بود، تاکید کرد: دشمن برای برگزار نشدن انتخابات و ایجاد ناامنی و اغتشاش به ویژه در استان های مرزی تلاش می کرد و به طور میانگین روزی دو فراخوان صادر می کرد که مردم در انتخابات شرکت نکنند و برای ناامنی تجمع کنند.
وی اضافه کرد: این انتخابات با همراهی مردم و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و حفاظتی در امنیت کامل برگزار شد و کمترین میزان تخلفات طی برگزاری این رویداد مهم سیاسی گزارش گردید.
حبیبی در ادامه با اشاره به سومین مولفه تفاوت انتخابات ۱۴۰۰ با سایر انتخابات، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با توجه به شرایط کرونایی از دیگر ویژگی های این انتخابات بود و حتی یک مورد تخلف بهداشتی به ستاد گزارش نشد.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد شعبات در فضای باز بود و جا دارد از مردم قدردانی کنیم که این شرایط خوب را برای خلق این حماسه بزرگ ایجاد کردند.
رییس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به آرای ریاست جمهوری در استان، گفت: هم اینک جمع بندی و تنظیم صورت جلسات و تجمیع آرا در حال انجام بوده و تا این لحظه سید ابراهیم رییسی بیش از ۶۴ درصد آرا را در استان به خود اختصاص داده است.
حبیبی افزود:شمارش انتخابات شوراها نیز به اتمام رسیده و در حال تنظیم صورت جلسات است و امیدواریم تا پایان امروز جمع بندی نهایی انجام شود.
معاون استاندار گفت: تکلیف آراء بیشتر شهرهای استان مشخص است و تخلفات قابل ملاحظه ای که در روند انتخابات خلل ایجاد کرده باشد، در استان وجود نداشته است.
وی یاد آور شد:تخلفات گزارش شده مربوط به موضوعاتی است که خارج از شعبات اخذ رأی به وقوع پیوسته اما در مجموع در محدوده شعبات اخذ رای استان تخلفی گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار