رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان در حال رسیدن به ۴۰ درصد است که قطعاً با ادامه روند فعلی تا دو هفته دیگر، به نقطه اوج در موج پنجم خواهد رسید.
کد خبر: ۹۷۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 28 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا گفت: تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان در حال رسیدن به ۴۰ درصد است که قطعاً با ادامه روند فعلی تا دو هفته دیگر، به نقطه اوج در موج پنجم خواهد رسید.
محمد رحمانیان افزود: تنها حدود ۶ تا ۷ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند و تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشوند همچنان خطر، ما را تهدید می‌کند.
وی اظهار کرد: ابتلا و بستری سالمندانی که واکسن تزریق کردند در حال افزایش است و دلیل آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن است .
رحمانیان با بیان اینکه عادی‌انگاری در جامعه ایجاد شده است و حتی در بین مسئولان هم مشاهده می‌شود گفت: هرگونه تجمع بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطرناک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان دارو برای افراد بستری استفاده می‌کنیم و ممکن است در صورت افزایش موارد بستری در تأمین این دارو‌ها دچار مشکل شویم.
وی اضافه کرد: در فضای مجازی گاهی بیان می‌شود که چرا وضعیت جهرم به دلیل افزایش موارد بستری، قرمز نمی‌شود، دلیل این است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد بستری که در جهرم ثبت می‌شود مربوط به شهر‌های اطراف است.
رحمانیان گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۳۶ نفر در شهرستان جهرم واکسینه شده‌اند و همچنان واکسیناسیون ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: از دوشنبه ۷ تیرماه تا چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه واکسیناسیون سالمندان ۷۰ سال به بالا در محل برپایی نماز جمعه انجام می‌شود.
رحمانیان ادامه داد: همچنین در این تاریخ، کسانی که می‌بایست دوز دوم واکسن "سینوفارم" دریافت کنند به جایگاه نماز جمعه مراجعه کنند.
واکسیناسیون در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ انجام می‌شود.
جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار