مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان در جلوگیری از آسیب جدی هنگام بارندگی‌های شدید و وقوع سیل نقش مهمی را ایفا می‌کند و از این رو اجرزا شدن آن‌ها ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۸۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 08 August 2021

محسن قاسم زاده در بازدید از مناطق سیل زده استان گفت: افزایش توجه به طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های منابع طبیعی در چهار سال اخیر و تخصیص بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها در استان سبب شده که علاوه بر حفظ منابع طبیعی، از بروز خسارت به مردم در اثر وقوع سیلاب‌های متعدد نیز کاسته شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین ادامه داد: سیل‌های رخ داده در استان قزوین طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که سیلاب در مناطق آوج و الموت با توجه به توپوگرافی این نقاط از استان بصورت بالقوه ساکنان مناطق مختلف بویژه روستاها را تهدید می‌کرد و هر سال بخش مهمی از زیرساخت‌های منطقه بویژه در حوزه راه از وقوع این سیل‌ها آسیب جدی می‌دید.

وی ادامه داد: این وضعیت به اعتقاد کارشناسان ریشه در اجرا نشدن طرح‌های آبخیزداری در این منطقه داشت، نبود طرح‌های آبخیزداری در سال‌های گذشته سبب شده بود که با بارندگی‌های شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها هر سال خسارت‌های سنگینی به منطقه وارد شود.

این مسئول عنوان کرد: در سنوات اخیر و با اعتبارت ابلاغ شده از محل صندوق توسعه ملی که با اذن مقام معظم رهبری صورت پذیرفت کارشناسان این اداره کل ضمن مطالعه مناطق مستعد اجرای پروژه‌های آبخیز، بر روند اجرای پروژه‌ها نیز نظارت دقیق داشته است، به گونه‌ای که در سیل اخیر استان کمترین خسارت به سازه‌های احداث شده وارد شده است .

قاسم زاده گفت: این میزان افزایش اجرای طرح‌های آبخیزداری بیانگر نگاه ویژه به پیشگیری از بحران و حفظ منابع طبیعی منطقه بعنوان یکی از مناطق مهم گردشگری و همچنین حفاظت از عرصه‌های طبیعی و زیر ساخت‌های روستایی در مقابل سیلاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار