امام جمعه قزوین گفت: باید شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها را مدیریت کنیم؛ چرا که افزایش آمار کشته‌های کرونا در ماه محرم در شأن کشور اسلامی ما نیست.
کد خبر: ۹۸۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 13 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که بعدازظهر امروز در مسجد‌النبی(ص) شهر قزوین اقامه شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید افرادی که معیشت مردم را نمی‌بینند تا عده‌ای را به مقام و منصب برسند، ملعون هستند و مقام معظم رهبری هم از نمونه‌های ممتاز این رهنمود اهل بیت(ع) هستند که نسبت به پذیرش مسئولیت رغبتی نداشتند.

وی با بیان اینکه «افرادی که برای به دست آوردن مقام دست‌وپا می‌زنند، نفرین‌شده هستند» اضافه کرد: امام‌ حسین(ع) که پیشوای بزرگ ما شیعیان هستند، همواره در مسیر حق و تقوا گام برداشتند و به همین خاطر امروز وظیفه داریم تا امام حسین(ع) دوران و همچنین کوفیان زمان خود را شناسایی کنیم تا بتوانیم با بینش و بصیرت کامل در راه تقوا قدم برداریم.

عابدینی ادامه داد: خوشبختانه شاهد این هستیم که شناخت و معرفت مردم نسبت به فلسفه قیام عاشورا و همچنین آیین و سنن عزاداری هر سال بهتر از قبل می‌شود و هیئات عزاداری هم امسال بهتر از سال پیش عزاداری‌ها را مدیریت می‌کنند و به این ترتیب خادمان حسینی می‌توانند برای ظهور امام مهدی (عج) بسترسازی کنند.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم عبرت‌گرفتن از واقعه عظیم عاشورا اشاره کرد و گفت: سینه‌ زدن و سیاه‌ پوشیدن برای أباعبدالله‌ الحسین(ع) بدون درس گرفتن از این قیام بزرگ فاقد هر گونه ارزش و رشد معنوی است و بنابراین شناخت جوهره قیام کربلا باید به عنوان هدف اصلی برپایی مراسم عزاداری مطرح باشد.

عابدینی با اشاره به وضعیت خطرناک همه‌گیری کرونا در استان قزوین افزود: متأسفانه به خاطر شیوع کرونا فضایی ایجاد شده که امکان دارد ستاد مقابله با کرونا را مجبور کند که مجوز برگزاری مراسم را لغو کند و به همین خاطر باید شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها را مدیریت کنیم؛ چرا که افزایش آمار کشته‌های کرونا در ماه محرم در شأن کشور اسلامی ما نیست.

کمک مؤمنانه استمرار یابد

امام جمعه قزوین در ادامه بر ضرورت استمرار رزمایش‌های مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تأکید کرد و گفت: بحران کرونا سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و به سختی افتادن برخی اقشار محروم جامعه شده و به همین جهت باید در این شرایط سخت به فکر همدیگر باشیم. بنابراین از مردم توقع داریم که در حوزه مواسات و همدلی بار دیگر مشارکت جدی داشته باشند و به براداران و خواهران دینی خود یاری برسانند.

عابدینی همچنین با اشاره به رخ دادن سیل ویرانگر در نواحی آوج و الموت اضافه کرد: اگر چه باید از اتفاق افتادن این بلای طبیعی درس عبرت بگیریم؛ اما در عین حال باید به وجود جوانان بسیجی و جهادگر هم افتخار کنیم که بعد از وقوع سیل داوطلبانه به مناطق و روستاهای سیل‌زده رفتند و برای نجات زندگی مردم دست به کار شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با ورود جوان‌های انقلابی و همچنین پاسداران سپاهی به میدان مقابله با خسارات سیل بخش زیادی از این خسارت‌ها جبران شد و جریان زندگی عادی دوباره به روستاهای سیل‌زده برگشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار