70 درصد برنامه های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی در روستاها اجرا می شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت:بیش از 70 درصد برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این نهاد در روستاها و مناطق محروم استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 01 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو،معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی،در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با هدف اعلام برنامه های ایام اوقات فراغت تابستانی برگزار شد،اظهار کرد:از بدو تأسیس تبلیغات اسلامی تاکنون،مسأله غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با برنامه های مناسب و مفرح اسلامی یکی از دغدغه های این نهاد بوده است.

وی ادامه داد:به همین دلیل این موضوع همواره یکی از مباحث مطرح در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بوده و در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه های فرهنگی اوقات فراغت صورت گرفته است.

حجت الاسلام ایزانلو با بیان این که بهره مندی از روحانیان و مبلغان دینی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان،یکی از دلایل موفقیت این اداره کل در بخش فرهنگی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است،خاطرنشان کرد:تابستان امسال نیز به همت نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیش از 300 روحانی مبلغ به مناطق روستایی،محروم و حاشیه شهرهای استان اعزام شده تا مباحث فرهنگی،دینی و غیره را برای جوانان تبلیغ و تشریح کنند.

وی اظهار کرد:البته اعزام روحانیان مبلغ برای ایام تابستان از اعزام های رمضانی روحانیان جدا است چرا که در قالب اعزام های ویژه ماه رمضان،امسال بیش از 700 روحانی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام شده و اکنون در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام ایزانلو در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی استان در تابستان امسال،افزود:بیش از 70 درصد برنامه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این نهاد در روستاها و مناطق محروم استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد:امسال برای دومین سال پیاپی در استان خراسان شمالی و در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی کاروان دین،نشاط و زندگی راه اندازی شده که این کاروان با اعزام به بخش های مختلف استان اقدام به ترویج مباحث دینی،فرهنگی و قرآنی در بین دانش آموزان و نوجوانان می کند.

حجت الاسلام ایزانلو خاطرنشان کرد:تابستان امسال از اول مرداد تا دهم شهریور ماه 50 کاروان دین،نشاط و زندگی به مناطق مختلف استان خراسان شمالی اعزام می شوند و حدود 10 هزار نفر نیز از برنامه های قرآنی این کاروان ها بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به آمادگی مؤسسات و خانه های قرآن خراسان شمالی برای برگزاری طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت، افزود:بعد از پایان ماه مبارک رمضان، مساجد،مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی در خراسان شمالی برای برگزاری کلاس های قرآن و احکام در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت آماده بوده و این برنامه ها با مشارکت روحانیان مبلغ و مربیان قرآنی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به تقارن نیمه اول طرح اوقات فراغت با ماه مبارک رمضان،خاطرنشان کرد:در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی استان برگزاری برنامه هایی نظیر طرح با قرآن در رمضان، کرسی های ثابت تلاوت قرآن کریم،دوره های صحیح خوانی قرآن،قرائت صحیح نماز، تفسیر و تجوید، احکام،قصص قرآنی،مسابقات قرآنی و فرهنگی و غیره را در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در دستور کار خود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار