تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
پیچاب یکی از مناطقی است که دقیقا مصداقی از مناطق خاص کهگیلویه و بویراحمد برای سخت و هزینه بر بودن اقدامات توسعه‌ای است.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 24 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، یکی از مشکلات عمده در مسیر توسعه و پیشرفت استان، وضعیت توپوگرافی عمده مناطق آن است به این معنی که هر اقدامی در بسیاری از مناطق کهگیلویه و بویراحمد مستلزم صرف هزینه بالا و استفاده از فناوری‌های جوابگو است.
پیچاب یکی از مناطقی است که دقیقا مصداقی از مناطق خاص کهگیلویه و بویراحمد برای سخت و هزینه بر بودن اقدامات توسعه‌ای است. در بخش کشاورزی خصوصا باغداری که عمده مطالبه مردم و همچنین تشخیص کارشناسان و مسئولین مبنی بر تنها امکان توسعه در این بخش است، در سفر اخیر استاندار و مدیران به این منطقه محروم، برخی صحبت‌های مردمی و همچنین وعده‌هایی از طرف مسئولین مطرح شد.
مطابق با بازدید میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سخنان مردم و بیان مسئولین و کارشناسان، منطقه پیچاب دارای زمین‌هایی است که عمدتا شیب دار و فاقد ارزش کشاورزی برای سیفی جات، حبوبات و در مجموع محصولاتی که نیازمند زمین‌های مسطح و وسیع است لذا تنها راه توسعه کشاورزی بحث باغداری و کاشت درختان سازگار با چنین طبیعتی است چیزی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی بر آن تاکید دارد و آن را یکی از نسخه‌های توسعه برای پیچاب می‌داند.
سید علی معتمدی پور در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به همراهی با استاندار در سفر به پیچاب اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقلیمی و میزان بارش‌های منطقه پیشنهاد کاشت باغات دیم داده شد.
معتمدی افزود: به مردم منطقه پیچاب اعلام شد که کسانی که متقاضی احداث باغ در زمین‌های کم بازده زراعی و چه زمین‌های منابع ملی فاقد پوشش گیاهی هستند به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی اقدام شود.
در سفر به پیچاب و در نشست با مردم این منطقه، استاندار در خصوص درخواست‌هایی مبنی بر اجازه حق برداشت از رودخانه هم وی با اشاره به این درخواست‌ها مدیرعامل آب منطقه‌ای را مامور به بررسی این درخواست و ترتیب اثر دادن به آن کرد.
فیلم / جهاد کشاورزی در توسعه پیچاب چه نقشی می تواند داشته باشد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار