جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امسال بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 29 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد چگنی‌نژاد ظهر امروز در جمع رسانه‌ها با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در موکب‌های اربعین حسینی، اظهار کرد: مواکب کانون‌های فرهنگی هنری تا یک روز بعد از اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران دایر خواهند بود.

وی افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنابر وظیفه ذاتی خود، امسال نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری و خدمت رسانی در ایام برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در کشور عراق، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرستاد کانون‌های مساجد استان لرستان، عنوان کرد: امسال بیش از ۲۰۰ موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند.

چگنی گ‌نژاد بیان کرد: همچنین در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه‌های سرود _ تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب‌های چند رسانه‌ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است تا به وسیله زبان هنر، فرهنگ عاشورایی تبیین شود.

وی ادامه داد: همچنین در جوار پایانه‌های مرزی کشورمان، مواکب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دایر شده است که تا بعد از اربعین حسینی برای خدمت رسانی به زائران برپا خواهند ماند.

جانشین ستاد اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: مواکب کانون‌های فرهنکی هنری مساجد در مرز‌های خروجی شامل تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و در دو مرز ورودی کشورمان شامل میرجاوه و ریمندان دایر شده‌اند.

چگنی نژاد افزود: محل فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیر‌های مختلف پیاده روی اربعین حسینی در کشور‌های عراق و ایران است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، در داخل کشور در مرز‌های شرقی و غربی و برخی از استان‌هایی که محل تردد زائران هستند؛ و در کشور عراق، در شهر‌های مذهبی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، و سایر مسیر‌های پیاده روی اربعین حسینی، است.

برچسب ها: خرم‌آباد ، لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار