خرم‌آباد - ایرنا - مسئول موکب مردمی امام خامنه ای خرم آباد گفت: ۶۵درصد زائران اربعین حسینی از این استان عبور می کنند بنابراین تقویت زیرساخت ها برای ارتقای خدمت دهی ضروری است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 03 September 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از ایرنا، کریم خورشیدوند روز یکشنبه بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، لرستان در مسیر بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین است و بعنوان دروازه اربعین و در مسیر چندین کشور خارجی برای ورود به عتبات عالیات قرار دارد.

وی افزود: در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین بیش از ۴۰۰ منزل مسکونی، مساجد و تکایای سطح شهر، حسینیه حبیب بن مظاهر، مسجد النبی و دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد به عنوان محل اسکان، برای پذیرش و اسکان زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند این در حالی است که با توجه به ارادت مردم این دیار ولایی، ظرفیت محل اسکان و پذیرایی در این شهرستان به اندازه تمام شهر خرم آباد است.

وی گفت: موکب مردمی امام خامنه‌ای بعنوان موکب دائمی در شهر خرم آباد راه اندازی شده است و ساخت و ساز‌هایی مثل آشپزخانه، انبار و سرویس‌های بهداشتی آن دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه موکب مردمی امام خامنه‌ای در هر شیفت با حضور ۲۰۰ خادم در حال خدمت رسانی شبانه روزی به زائران اربعین است ادامه داد: این موکب به عنوان نخستین، بزرگترین و مجهزترین موکب مردمی کشور از سال ۱۳۹۲ در ورودی شهر خرم آباد راه اندازی شده است و ایام اربعین در زمینه پذیرایی، اسکان، خدمات مکانیکی و خودرویی، خدمات فرهنگی، درمانی و بهداشتی و پاسخ به سوالات شرعی نیز فعالیت دارد.

خورشیدوند با اشاره به اینکه مخارج این موکب، توسط مردم و خیرین تامین می‌شود یادآور شد: استراتژی و راهبرد نظام جمهوری اسلامی، جریان اربعین و براساس منویات مقام معظم رهبری در مورد جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی، شبکه گسترده و کنگره عظیم اربعین با شعار یالثارات الحسین در حال شکل گیری است و این جریان به مهدویت و ظهور امام زمان (عج) خواهد رسید.

مسئول موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم آباد گفت: موکب محل کنشگری کنشگران فعال و فرهنگی است که در این راستا غرفه‌هایی راه اندازی شده است و هدایای فرهنگی به زائران اهدا می‌کند که طی روز‌های گذشته نیز غرفه کتاب، تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است.

خورشیدوند اضافه کرد: این موکب در سال گذشته پذیرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از سراسر دنیا بود و اکنون نیز خادمین به طور شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌دهند و یک روز پس از اربعین، مراسم جاماندگان برای خادمین و خیرین این موکب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های تعزیه خوانی، مداحی به زبان‌های مختلف، مراسم زیارت عاشورا، نماز جماعت، توزیع بسته‌های فرهنگی و توزیع کتاب یا کتابچه در این موکب انجام می‌شود.

مسئول موکب مردمی امام خامنه‌ای خرم آباد گفت: در این موکب فضای لازم برای بروز و ظهور خلاقیت‌ها فراهم شده است افراد با سلیقه‌های مختلف و شعار و هدف مشترک در این برنامه حضور دارند و تلاش می‌شود تا کنگره عظیم اربعین در این مکان رونق بیشتری پیدا کند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار