رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از شروع بکار سامانه پایش سوخت ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ 16 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در آیین مراسم رونمایی از سامانه هوشمند سازی پایش میزان مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی گفت: مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی لرستان به عنوان یک مرکز حمایت کننده و تسهیل‌گر در حوزه کشاورزی راه‌اندازی گردید تا بتوانند از فناوران و صاحبان ایده حمایت تا ضمن توسعه فناوری آن‌ها ورود به بازار راحت‌تر صورت گیرد، یا به عبارتی مراکز رشد چرخه ایده تا ثروت را برای صاحبان فناوری و ایده مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بخش در راستای تعیین مصرف سوخت تراکتور‌ها و ماشین‌های بخش کشاورزی این هسته ایده پرداز فعالیت خود را طی ۶ ماه گذشته آغاز و کار‌های پایش و کنترل سوخت را مورد ارزیابی و آزمون قرار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: با طراحی سامانه نرم افزاری تحت وب، دریافت، بسته بندی و مدیریت داده‌ها برای پایش مصرف سوخت در انواع ماشین‌های کشاورزی در بازه‌های زمانی انجام خواهد شد.

وی گفت: این سامانه شامل ۲ بخش نرم افزار و سخت افزار بوده که با نصب بخش سخت افزار این سامانه بروی هر گونه ماشین آلات کشاورزی با توجه به نوع کارکرد می‌تواند مقدار سوخت را ثبت نموده و به مرکز داده سامانه ارسال نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با عملیاتی شدن این سامانه می‌توان مقدار سوخت مورد نیاز هر دستگاه را تعیین و پایش کرد و از سوء استفاده و قاچاق سوخت جلوگیری نمود.

این مقام مسوول اظهار کرد: این سامانه قابلیت بکارگیری در حوزه حمل و نقل سایر خودرو‌های سبک و سنگین را نیز دارد و به واسطه این سامانه میزان سوخت تمام خودرو‌ها تعیین و تهیه خواهد شد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری بعمل خواهد آمد.

شایان ذکر است مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی لرستان در دیماه سال ۹۵ تأسیس و اکنون ۷ شرکت و ۱۲ هسته فنآور در این فعالیت دارند که تعدادی از شرکت‌های مذبور موفق به طی کردن مراحل دانش بنیان شده‌اند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار