رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ 68 هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بندهای آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و ... طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 24 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی عصر امروز در جلسه هم اندیشی و تشریح برنامه‌های بخش کشاورزی که در سالن جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد نقش بسیار موثری در ۸ سال دفاع مقدس داشت و بعنوان سنگرسازان بی‌سنگر دوشادوش بسیج، ارتش و سپاه در این دوران نقش آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی در لرستان با تقدیم ۸۵ شهید، ۱۵۰ جانباز، ۲۲ آزاده و بیش از ۶ هزار اعزام نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشته است.

رئیس جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه این روحیه جهادی به معنای واقعی در کار ادامه دارد، افزود: همکاران پای امنیت غذایی و سلامت مردم ایستاده‌اند.

شاهرخی به میزان خرید گندم اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۲۲ تن گندم خریداری شده است، در سال گذشته نیز ۲۷۵ تن و در سال زراعی قبل با گندم بذری ۵۳۰ هزار تن خریداری شده است.

وی افزود: یعنی ۴ برابر افزایش تولید گندم در دولت سیزدهم رخ داده، ضمن اینکه جذب ۳ برابری ادوات کشاورزی، کسب رتبه سوم جهش تولید در دیمزار‌ها و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی لرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ واحد فعال و نیمه فعال به چرخه تولید آمده‌اند، تصریح کرد: با راه اندازی ۲ واحد غیرفعال تولید تخم مرغ در استان، میزان تولید از ۸ هزار تن به ۱۱هزار تن رسیده است.

وی اظهار کرد: مغفول ماندن صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، موجب خام فروشی و صادرات محصولات لرستان بنام سایر استان‌ها شده است.

شاهرخی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی فعال و راه اندازی شده است که از این تعداد ۵ واحد نیز نشان استاندارد را دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته، تا دهه فجر نیز ۵ واحد فرآوری و بسته بندی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: این اقدامات نوید می‌دهند تا از خام فروشی جلوگیری و زنجیره ارزش افزده محصولات کشاورزی به یک زنجیره کامل تبدیل شود.

شاهرخی عنوان کرد: در مجموعه کشت و صنعت به دنبال احداث پایانه صادراتی هستیم و با وجود یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی در این مجموعه، قطعا می‌توان اقدامات و کار‌های بزرگی را انجام داد.

وی افزود: در سفر اول ریاست جمهوری ۸۵۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی تخصیص یافت که نسبت به سایر استان‌ها کم بود و عقب ماندگی‌ها را جبران نمی‌کرد به دلیل وفاق و همدلی مدیران در دولت سیزدهم انصافا روند رو به رشدی شروع شده است، و طی تلاش یکساله و بیش از ۲۰ سفر کشاورزی، دیدار‌های مختلف و... هزار میلیارد تومان متمم سفر به بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافت و رقم سفر ریاست جمهوری به یک هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی با بسیج سازندگی داریم در ۲ سال اخیر، رقمی معادل ۵۵ میلیارد تومان در اختیار بسیج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپاژ در کوهدشت به نام کلین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌ها است که ظرف دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به انعقاد قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی «ع»، گفت: این قرارگاه با کار و تلاش جهادی و هدف توسعه و آبادانی و مشارکت در حوزه زیرساخت بخش کشاورزی تاثیر قابل توجهی در رشد تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بند‌های آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و ... طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد.

شاهرخی گفت: از این مبلغ، ۹۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است پروژه‌ها مشخص شده است و ضمن توافق ضمنی، نسبت به سایر استان‌ها جلو هستیم، اما لازم است تاریخی مشخص شود تا به صورت رسمی عملیات اجرایی رسما آغاز شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار