رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۷ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار را داشتیم، سال گذشته ۵۰۰ هکتار و هدف‌گذاری امسال ۶۰۰ هکتار است.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 01 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، جهانبخش دولتشاه با اشاره به اینکه توسعه باغات در اراضی شیب دار یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، توضیح داد: سال ۱۴۰۰، ۲۶۷ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار را داشتیم، سال گذشته ۵۰۰ هکتار و هدف‌گذاری امسال ۶۰۰ هکتار است.

به گفته وی درصورتی که کاشت ۶۰۰ هکتار باغات در اراضی شیب دار محقق شود نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۱۲۵ رشد داشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کشت گیاهان دارویی نیز افزود: سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۵ هزار و ۷۸۶ هکتار بود، اما امسال این عدد به ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد.

دولتشاه با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، ۷۵ هکتار گلخانه در استان داشته‌ایم، گفت: سال گذشته ۱۰۸ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است، هدف گذاری ما برای سال جاری نیز ۱۴۰ هکتار گلخانه بوده است.

به گفته وی ایجاد گلخانه در استان نسبت به سال اول دولت سیزدهم ۸۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان میزان تولید گیاهان دارویی استان از ۱۵ هزار تن به ۲۰ هزار تن و تولید محصولات گلخانه‌ای از ۱۲ هزار تن به ۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است.

دولتشاه گفت: از ابتدای سال دولت سیزدهم تاکنون از طریق خط ویژه مکانیزاسیون ۱۰۷۹ ادوات کشاورزی به ارزش ۲۰۱ میلیارد تومان جذب و پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعداد تراکتور‌های موجود در استان، افزود: در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰ دستگاه تراکتور، ۴۱۶ کمباین و ۲۸ هزار و ۶۷۱ ادوات و دنباله‌دار در بخش کشاورزی داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی را ۱و ۹۶ اسب بخار در هکتار عنوان کرد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار