مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گشت اجرایی یگان حفاظت این استان در پایش شبانه منطقه شکار و صید ممنوع "هشتاد پهلو" موفق به دستگیری یک گروه شکارچی قبل از هرگونه شکار شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷ 06 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، علی سالاروند روز شنبه بیان کرد: در این راستا ۲ قبضه سلاح شکاری شامل یک قبضه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی به همراه ۳۲ عدد فشنگ مربوطه و یک رشته قطار توسط گشت اجرایی یگان حفاظت این اداره کل کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه تخلف پرونده قضایی تشکیل و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سالاروند با قدردانی از عملکرد محیط بانان در ایام نوروز، به افراد فرصت طلب و سود جو هشدار داد محیط بانان استان به طور شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت در حال پایش مناطق طبیعی هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار و صید برابر قانون به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: براساس آخرین جمع بندی، سال گذشته ۹۱۳ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شده اند و ۸۹۸ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

سالاروند عنوان کرد: از مجموع ۸۹۸ پرونده تخلف زیست محیطی تشکیل شده در استان تاکنون ۲۳۳ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

وی اظهار داشت: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده‌ها ۱۷ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال بوده که تاکنون از این میزان سه میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال وصول شده است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار