در آستانه آغاز سال تحصیلی
حال باید منتظر ماند و دید که امسال مدیران دستگاه های خدمات رسان ، تا چه میزان نسبت به بدهی های آموزش و پرورش مدیریت خواهند کرد تا آغاز سال تحصیلی با تلخ کامی دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان ، شروع نشود.
کد خبر: ۲۹۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 12 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آنگونه که آمار رسمی اعلام می کند، بیش از 40 میلیون نفر از مردم ایران به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند.این آمار نشان دهنده ی اهمیت بالای آموزش و پرورش در سطح جامعه است.
یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در زمان شروع سال تحصیلی رقم می خورد . چرا که اگر از ابتدای شروع سال تحصیلی ، معلمان ، دانش آموزان و خانواده های آنان دغدغه ی کمتری داشته باشند امید داشتن سال خوبی می رود اما اگر از همان ابتدای سال تحصیلی دغدغه ها و مشکلات بر اصل کار آموزش و پرورش غلبه کرد ، نباید چندان انتظاری از داشتن سال تحصیلی خوب داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این که همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا مشکلات در آستانه سال جدید برطرف شود، اظهار کرد: تا چند روز دیگر بازگشایی مدارس را شاهد خواهیم بود در حالی که آب 40 مدرسه این شهرستان قطع است.
 
باز هم مشکلات آموزش و پرورش و دستگاه های خدمات رسان/کج سلیقگی مسئولان و انتقاد شدید استاندار 
سید علی‌اکبر هاشمی  با درخواست از مسؤولان استانی برای رفع این مشکلات گفت: همه بدهی آب این مدارس در استان به مرز 700 میلیون تومان می‌رسد که باید فکری به حال این مشکل بزرگ شود.
استاندار:نمی توانیم بخشش بدهی های آموزش و پرورش را بخواهیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ،گفت: در آستانه بازگشایی مدارس نباید آب و برق و گاز هیچ مدرسه‌ای قطع شود و کج‌ سلیقگی است اگر مدیری بخواهد در آستانه بازگشایی مدارس آب و برق مدارس را قطع کند.
اما وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به بخشش بدهی‌های مدارس عنوان کرد: ما نمی‌توانیم از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواهان بخشودگی بدهی‌های آنها باشیم.
این مسؤول ارشد اجرایی گفت: در خصوص بودجه جاری نمی‌توانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم چرا که اولا قانون اجازه نداده و سایر دستگاه‌ها نیز خودشان مشکلات زیادی دارند.
خادمی افزود: از نظر بودجه جاری در کشور وضعیت مطلوبی این استان ندارد و به همین دلیل نمی‌توان جابجایی در اعتبارات انجام دهیم.
 باز هم مشکلات آموزش و پرورش و دستگاه های خدمات رسان/کج سلیقگی مسئولان و انتقاد شدید استاندار
خادمی در این خصوص گفت: البته آموزش و پرورش هم باید اطلاعات بدهی‌های خود را برای ثبت در سامانه ارائه دهد شاید دولت لایحه‌ای برای پرداخت آن‌ها در نظر داشته باشد.
با توجه به سخنان مطرح شده در این نشست ، به نظر می رسد ، سال به سال بر مشکلات آموزش و پرورش خصوصا از طرف دستگاه های خدمات رسان ، افزایش می یابد و آنگونه که از سخنان استاندار بر می آید چشم انداز روشنی برای کمک به نهادی که بیشترین جمعیت جامعه به نوعی با آن در ارتباط است را نمی توان متصور شد. از طرف دیگر ، مدیران مدارس چندان دست خود را برای گرفتن مبلغی به عنوان شهریه ، از اولیاء دانش آموزان، باز نمی بینند.
حال باید منتظر ماند و دید که امسال مدیران دستگاه های خدمات رسان ، تا چه میزان نسبت به بدهی های آموزش و پرورش ، مدیریت خواهند کرد تا آغاز سال تحصیلی با تلخ کامی دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان ، شروع نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار