۳۰۰ عنوان برنامه سپاه تاکستان در هفته دفاع مقدس اجرا می شود

فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) تاکستان از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ 22 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ سید مهدی حسینی به تشریح برنامه‌های سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان در هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: در دهه شصت مرز‌های مقاومت و مرز‌های اعتقادی و معنوی محدود به ایران اسلامی بود و امروز فرهنگ مقاومت، ظلم ستیزی و استکبارستیزی در برابر زیاده خواهی‌های دشمن در نقاط مختلف جهان گسترش پیدا کرده و این دستاورد برخواسته از حقانیت دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شیوه جنگ دشمن علیه نظام و ملت ایران تغییر یافته، گفت: طی یک سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را برای ناامن کردن کشور گرفت و فتنه‌های زیادی را برنامه ریزی و اجرا کرد، اما با لطف خدا و آگاهی مردم به اهداف شوم خود نرسید. بر این اساس تبیین و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی محور اصلی برنامه‌ها در هفته مقدس است.



فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان افزود: حدود ۳۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده که در سطح ادارات، ارگانها، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تاکستان اجرا می‌شود.

این مسوول نظامی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان تاکستان می‌توان به افتتاح المان شهید گمنام، برگزاری یادواره‌های شهدای محله محور، برگزاری برنامه ورزشی و مسابقات قهرمانی، اردو‌های جهادی و برپایی برنامه‌های روشنگری تبیین دفاع مقدس با حضور راویان دفاع مقدس در مدارس شهرستان تاکستان با هدف بصیرت افزایی نسل جوان و شناخت ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکستان یکی از قطب‌های مهم در عرصه کشاورزی می‌باشد و این شهرستان در سال‌های اخیر دچار بحران و تنش‌های آبی هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب شرب بوده، با تلاش و همت بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن علیه السلام و حمایت و همراهی استانداری قزوین، فرمانداری تاکستان و شرکت آبفا داشتند بخشی از پروژه‌های آبرسانی به سپاه تاکستان واگذار شد که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) شهرستان تاکستان از برگزاری رژه موتوری و خودرویی نیرو‌های نظامی و انتظامی، پیاده روی خواهران بسیجی از مقابل مزار شهید گمنام تا گلزار شهدا، گلباران مزار شهدای والامقام و برگزاری یادواره شهید عباس خالقی از شهدای امنیت خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های مهم دیگر هفته دفاع مقدس، دیدار با امام جمعه و ائمه جماعت شهرستان تاکستان و اجتماع بزرگ جوانان انقلابی در روز ۵ مهر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این هفته اجرای رزمایش‌های مختلفی متناسب با نیاز، ولی نعمتان در قالب اردو‌های جهادی از جمله محرومیت زدایی، آموزش سواد رسانه‌ای و سواد آموزی و... نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسوول نظامی در پایان عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام، تشریح مبانی دفاع مقدس برای نوجوانان و جوانان و روشنگری به صورت روایت ارزش‌های دفاع مقدس، اکران فیلم‌های دفاع مقدس خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار