قاتلی در قزوین پای چوبه دار بخشيده شد

فردی كه در نزاع، دست به قتل فرد ديگری زده بود سرانجام پای چوبه دار با اعلام رضايت و بخشش، از اجرای حكم قصاص نجات يافت.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 28 September 2015

به گزارش تابناک از قزوین  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، فردی به نام «جعفر. ح» (مقتول) در سال های ۱۳۷۴ و ۱۳۸۴ به اتهام اعتیاد به مواد مخدر، خریدوفروش مواد مخدر و شركت در چهار فقره سرقت به سه سال تبعید در شهرستان ابهر محكوم می‌شود.

ولی وی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ به‌طور غیرقانونی محل تبعید خود را ترک و به شهر خاک علی بازگشته و در روز ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ درحالی‌که سوار بر موتورسیكلت بوده با پدر شاكی پرونده‌اش به نام «محمد. الف» روبرو می‌شود.

این مواجهه به درگیری كشیده شده به‌طوری‌که مقتول به‌وسیله چاقوی قصابی دو ضربه چاقو به شكم و دست متهم می‌زند و متهم نیز با چهارشاخ دستگاه كشاورزی یک ضربه به سروصورت مقتول می‌زند.

در ادامه مقتول با ضربه چاقو، به ناحیه تحتانی سمت چپ قفسه سینه متهم ضربه‌ای وارد می‌کند ولی در حمله بعدی مقتول، متهم چهارشاخ را مقابل خود به‌عنوان سپر می‌گیرد كه موجب برخورد چهارشاخ با سینه مقتول شده به‌طوری‌که مقتول به زمین افتاده و به بیمارستان انتقال می‌یابد.

پرونده در شعبه اول دادگاه كیفری استان قزوین موردبررسی قرار می‌گیرد و با توجه به قرائن و شواهد ادعای متهم در دفاع از خود در دادگاه وجهی نیافته درنتیجه با توجه به نوع ابزار دفاعی متهم و عدم صحت ادعای دفاع متهم؛ دادگاه متهم را مستند به مواد ۱۰۵، ۲۰۵، بند ب ماده ۲۰۶، مواد ۲۰۹، ۲۳۱ و ۲۳۲ قانون مجازات اسلامی به‌حکم قصاص نفس با اذن ولی امر محكوم كرد.

رأی صادره در شعبه پانزدهم دیوان عالی كشور موردبررسی قرارگرفته و رأی صادره تأیید شد.

در ادامه پیگیری‌ها برای دریافت رضایت اولیای دم در جریان بود كه سرانجام صبح امروز، اولیای دم در پای چوبه دار با اعلام رضایت خویش، موجب رهایی متهم از پای چوبه دار شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار