قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور خبرداد
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به اینکه استان قزوین راندمان بالایی در تولید گندم آبی را به خود اختصاص داده، گفت: امیدواریم در آینده تعهدات بیمه را در خصوص این محصول ارتقاء دهیم.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 22 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از فارس، محمدابراهیمی حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به‌طور تقریبی یک‌میلیون و 350 هزار بیمه‌گر در کل کشور وجود دارد که در این راستا  یک میلیون و 280 هزار بیمه‌گر خسارت پرداخت می‌کنند.

وی با محدودیت شمردن فعالیت بیمه کشاورزی در یک مرحله کوتاه ادامه داد: بیمه کشاورزی در یک فرآیند محدود فعالیت دارد و همیشه مشتریان این نوع بیمه، شامل مشتریان خاص است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به اینکه تشویق و جذابیت صندوق بیمه کشاورزی تأثیرگذار در راستای مشارکت کشاورزان است و این افراد در این صندوق حضور گسترده‌ای ندارند، افزود: باید تلاش کنیم تا کشاورزان به استفاده از بیمه محصولات کشاورزی تشویق شوند و در این زمینه نیز صندوق بیمه کشاورزی دوام و پایدار باشد.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در محصولات باغی مختلف اعم از راندمان تولید و سطح زیر کشت باغات در سطح کشور است.

وی بیان خاطر نشان کرد: از باغداران درخواست می‌کنیم تا با تعهدات، مسئولیت‌های خویش را گسترده کرده و با آرامش کامل‌تری به فعالیت در حوزه تولید محصولات کشاورزی ادامه دهند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه افزایش تعهدات در خصوص محصولات باغی یکی از موضوعات مهم در صندوق بیمه کشاورزی است که باید به آن توجه کرد، یادآور شد: با در نظر گفتن این مهم می‌توان بیمه‌ای را برای کشاورزان و باغداران طراحی کرد که زمینه‌ساز تشویق و جذب این افراد باشد و بخش قابل توجهی از خسارت آنان را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: موضوعات و پیشنهادات یاد شده، باید در ستاد بیمه مطرح و به صندوق بیمه کشاورزی گزارش داده شود تا بتوان بیمه‌های جدید و گسترده‌ای را ترویج داد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به شرایط بیمه‌گری در بیمه تکمیلی طیور تخم‌گذار گفت: دوره پرورش یکی از موضوعات مهم در واحدهای مرغداری به ویژه واحدهای مرغداری تخم‌گذار، پرورش طولانی مدت آنها‌ است.

حسن‌نژاد با اشاره به واگذاری بیمه تکمیلی به واحدهای مرغدار تخم‌گذار طی گذشته در سراسر کشور از سوی صندوق بیمه کشاورزی کشور، تصریح کرد: بر اساس این بیمه تکمیلی، به صورت تقریبی 85 درصد تعهدات و پرداخت خسارت‌ واحدهای یاد شده بر عهده بیمه کشاورزی است و امیدواریم واحدهای تولیدی استقبال مناسبی از خدمات بیمه کنند.

وی همچنین به افزایش تعهدات بیمه در محصول گندم آبی سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و عنوان کرد: بر اساس شرایط ابلاغ شده دستورالعمل بیمه، در گذشته بیمه کشاورزی گندم آبی در هر یک هکتار، معادل 800 هزار تومان بوده که در سال جاری این میزان به دو میلیون تومان افزایش یافته است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اضافه کرد: استان قزوین راندمان بالایی در تولید گندم آبی را به خود اختصاص داده و ممکن است بودجه تخصص یافته بیمه کشاورزی برای این محصول در این استان کافی نباشد؛ امیدواریم در آینده تعهدات بیمه را در خصوص این محصول ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/77018/صا30/پ3003

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار