مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

ارتقای قزوین به رتبه سوم کنکور کاردانی کشور

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: استان به رتبه سوم کنکور کاردانی مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور ارتقا یافته است.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 14 December 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سالار قاسمی در نشست مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات این دستگاه اجرایی برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای توان دانش‌آموزان در کنکور سراسری و کسب نمرات و نتایج بهتر در سال‌های گذشته اظهار کرد: رتبه سوم کنکور کاردانی برای واحدهای دانشگاهی و آموزش عالی فنی و حرفه‌ای کشور به استان قزوین اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: نتایج به دست آمده بیانگر تلاش دانش‌آموزان، مربیان، معلمان آموزشی و همکاری خانواده‌های آن‌ها است که باید همچنان برای ارتقای کمی و کیفی دانش‌آموزان برتر، خلاق، توانمند و نخبه استان قزوین تداوم یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: برگزاری کنکور کاردانی مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و دانشجویان را درگیر خود می‌کند، به صورت گسترده مورد توجه مسئولان اداره‌کل، نواحی و مناطق 14گانه آموزش و پرورش استان قزوین قرار دارد و کسب رتبه سوم نیز نتیجه تلاش آن‌ها است.

قاسمی ادامه داد: پیشرفت دانش‌آموزان در مقاطع و برنامه‌هایی مانند کنکور که سراسر کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند، نیازمند برنامه‌ریزی و توجه است که جوانان استان قزوین با توجه به نکات آموزشی و سخنان معلمان خود موفق به ارتقای مستمر رتبه استان در این زمینه شدند و در سال جاری رتبه سوم را برای استان قزوین کسب کردند.

این مسئول با اشاره به فعالیت 174 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان قزوین خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که از این واحدهای آموزشی برای ثبت‌نام در کنکور کاردانی اقدام می‌کنند بالغ بر 14 هزار و 583 نفر هستند.

وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان محصل در مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌تواند منجر به ارتقای توان آموزشی، پژوهشی و کسب رتبه‌های بهتر کنکور در سال‌های آینده شود، ادامه داد: تلاش می‌شود امور مورد نیاز دانش‌آموزان این مدارس به نحو مطلوب‌تری دنبال شود و با استفاده از الگوهای آموزشی برجسته، زمینه حضور دانش‌آموزان در مراحل بالاتر فراهم شود.

قاسمی افزود: تأمین تجهیزات و امکانات مناسب و کارآمد برای بخش‌های مختلف آزمایشگاهی، کارگاهی و غیره در سطح مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش و استفاده مطلوب دانش‌آموزان از این وسایل، نقش قابل توجهی در رشد و پیشرفت آن‌ها دارد.

این مسئول تأکید کرد: توجه به زیرساخت‌های اجرایی مورد نیاز در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش که از سوی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد علاوه بر ارتقای رتبه کنکور که به توان آموزشی، میزان یادگیری و توانمندی‌های علمی آن‌ها وابسته است، موجب جذب بهتر جوانان آینده در بازار کار نیز می‌شود.

وی یادآور شد: توجه مدیران به موضوع کنکور و تلاش برای ارتقای روزافزون دانش‌آموزان در این عرصه‌ها، منجر به کاهش برخی دیگر از آسیب‌ها و کمبودها در سطح مدارس می‌شود که در نهایت توسعه توان آموزشی استان را به دنبال دارد.

قاسمی با بیان اینکه ارتقای رتبه کنکور، هدف و ملاک سنجش توان دانش‌آموزان در استان قزوین نیست، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که توسعه توان آموزشی استان را بیان می‌کند و تنها حوزه‌ای که پیشرفت تحصیلی را برای نوجوانان و جوانان نشان می‌دهد کسب رتبه برجسته و قبولی در کنکور نیست.

این مسئول گفت: قبولی تعداد دانش‌آموزان بیشتر نسبت به سال گذشته در کنکورهای مختلف و ارتقای جایگاه استان قزوین در این زمینه، بیانگر تلاش رو به رشد نوجوانان و جوانان، مربیان و معلمان آموزشی در سطح مدارس بوده که قابل تقدیر و ارزشمند است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار