استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: افرادی که همراه نظام و دولت نباشند در دولت جایگاهی ندارند، ضمن احترام به دغدغه‌ی به‌حق منتقدان انتصاب جدید هم‌راستا با سیاست‌های نظام و دولت است.
کد خبر: ۱۶۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 23 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، فریدون همتی در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که پیش از ظهر امروز، در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: نقش فرهنگ در جامعه و انقلاب اسلامی بسیار مهم است، چراکه فرهنگ و هنر پایه‌ی سایر بخش‌های اقتصادی،‌ سیاسی، اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: دشمن در حال حاضر تنها راه نفوذ به کشور را عرصه‌ی فرهنگ می‌داند و به شبیخون فرهنگی دست‌زده است، فرهنگ ما باید بر اساس سبک اسلامی و متناسب با کشور باشد و این فرهنگ اسلامی در خانواده‌ها باید نهادینه شود.

همتی تصریح کرد: هنگامی که آب زلالی از زمین سرچشمه می‌گیرد، ممکن است در مسیر با مواردی جز آب مخلوط شود، اما به‌مرورزمان شفافیت به آب برمی‌گردد،‌ بنابراین اگر در حوزه‌ی فرهنگ موارد کوچکی را دیدیم، نباید آن را اصل قرار دهیم؛ بلکه باید برجستگی‌ها و موفقیت‌ها را بیشتر در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: فرهنگ هر جامعه، جان‌مایه‌ی اعتقاد و دین است و اقتدار هر نظام در کشور  برگرفته از فرهنگ است؛ بنابراین اگر فرهنگ قوی نباشد نظام نمی‌تواند مقتدر حرکت کند، کشور ما در 37 سال اخیر در حوزه‌ی فرهنگ و هنر فعالیت چشمگیری داشته است.

استاندار قزوین اظهار کرد: احمدی در دوره‌ی خود کارهای ارزنده‌ای انجام داده است و به معرفی شخصیت‌های دینی و فرهنگی استان از قبیل آیت الله قزوینی پرداخته است.
وی تاکید کرد: اسکندری‌نژاد نیز باید تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام دهد و از فرزندان این استان انتظار می‌رود که وی را به‌عنوان فرزند شهید، حمایت کنند.

همتی خاطرنشان کرد: انتظار مردم و علمای قزوین به‌خصوص نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان به‌حق است، اما باید توجه داشته باشند که افرادی که همراه نظام نباشند در دولت جایی ندارند و افرادی به کار گرفته می‌شوند که معتقد به‌نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی تاکیدکرد: اسکندری‌نژاد دارای تحصیلات عالیه است و دانشجوی رشته‌ی علوم سیاسی در مقطع دکتری است؛ بنابراین انتظار از ایشان بیشتر است،‌ همچنین از اسکندری‌نژاد انتظار می‌رود که با علمای استان رابطه‌ی مستحکمی برقرار کند و از نقدهای موجود ناراحت نشود، چراکه این انتقادات بر اساس عدم شناخت است و به‌مرور زمان نظرها با دیدن فعالیت‌های فرهنگی تغییر پیدا می‌کند.
 
استاندار یادآور شد: اسکندری‌نژاد با سعه‌صدر و عقلانیت باید همه‌ی فعالیت‌ها را با شورای عالی فرهنگی، با ریاست نماینده ولی فقیه در استان تببین کند و نظر علما و فرهیختگان عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان را در کلیه امور در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی زمانی محقق می‌شود که مردم و مسئولان باهم هم‌صدا باشند؛ از تجمع و اعتراض پیروزی به‌دست نمی‌آید، مانند پیروزی برجام که با همدلی همگان محقق می‌شود. برجام برای کشور ما پیروزی برجسته در تاریخ بین‌المللی کشور است و باید به زبان هنر این پیروزی را برای مردم تبیین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار