استاندار قزوین گفت: برای تسریع در اجرای طرح های آبیاری مدرن استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی قزوین و مشارکت مردم در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست با شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: در شرایط پس از برجام اتفاقات خوبی رخ داده که متاسفانه برخی آن  را نادیده می گیرند و بی انصافی می کنند.

وی افزود: هرچند باید سقف منافع ملی را دربرجام در نظر بگیریم و حقوق ملت و توافق صورت گرفته را چشم انداز کار بدانیم اما در این مدت کم آنچه بابرداشتن برخی تحریم ها صورت گرفته وبرای نمونه ورود نهال دانه های روغنی، فروش نفت و آزاد شدن برخی داراییها از جمله دستاوردها است.

همتی تصریح کرد: باید کارشکنی های دشمن را هم بگوییم و نگذاریم در انتقاد از برجام و یا بیان دستاوردها غلو شود.

استاندار قزوین یادآورشد: از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم دستاوردهای برجام در حوزه خود را اطلاع رسانی کنند تا قضاوت در این زمینه عادلانه باشد.

همتی گفت: استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان ضروری است و می تواند هزینه های اجرا را بسیار کاهش دهد و به سرعت کار هم کمک کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای مدیریت مصرف آب باید توسعه آبیاری مدرن با جدیت بیشتری عملیاتی شود و در این راه استفاده از مشارکت بخش خصوصی و کشاورزان ضروری است.

همتی یادآورشد: باید سالانه ۲۰ تا ۳۵ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گیرد و در صیانت از منابع آبی حساس باشیم.

تشکیل کارگروه برای پیگیری طرح آبیاری مدرن

وی اضافه کرد: برای تسریع در کار لازم است کارگروه ویژه ای در مرکز استان و شهرستانها تشکیل شود تا روند اجرای طرح های آبیاری مدرن سرعت بیشتری داشته باشد و کشاورزان راحت تر بتوانند در این کار مشارکت کنند.

استاندار گفت: با ارائه راهکار باید شرایطی فراهم شود تا کشاورزان با حضور در مراکز خدمات کشاورزی بتوانند بدون مراجعه به سایردستگاههای اجرایی روند اداری را در یک مرکز طی کنند.

قوانین مزاحم را در مسیر توسعه کشاورزی حذف کنیم

وی بیان کرد: اگر بخواهیم توسعه کشاورزی شتاب گیرد باید قوانین مزاحم را شناسایی و به مراجع تصمیم گیری اعلام شود تا با اصلاح و حذف آنها کارها شتاب گیرد زیرا قوانین و مقررات موجود متناسب با تحقق اقتصاد مقاومتی نیست و باید در آن بازنگری کنیم.

همتی بیان کرد: اگر قرار است خانه تکانی کنیم همه باید پای کار باشند و تصمیم درست بگیرند تا مشکلات برطرف شود.

وی اظهارداشت: باید همه مدیران با درک شرایط موجود و وظایف دستگاه ها به فهم مشترکی برسند و عزم خود را برای حل مشکلات و تسریع در کار نشان دهند و ما آهم آمادگی داریم اعتبارات لازم را برای اجرای طرح ها در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهیم.

کاهش زمان استعلام طرح های کشاورزی

استاندار بیان کرد: باید روند استعلام دریافت مجوز برای اجرای طرح های آبیاری از چند ماه به چند روز کاهش یابد تا بتوانیم چشم انداز طرح را عملیاتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار