مسئولان استان قزوین در جهت ارائه خدمات مطلوب به معلولان اقدام کنند

مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده ۱۰ درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها دارای معلولیت شدید هستند که باید امکانات و بستر حضور این افراد در جامعه و رفع نیازهای آنها فراهم شود.
کد خبر: ۲۶۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 25 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمدرضا هادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده 10 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها دارای معلولیت شدید هستند که باید امکانات و بستر حضور این افراد در جامعه و رفع نیازهای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به حقوق افراد معلول در سطح جامعه بیان کرد: افراد معلول نیز هم‌چون سایر افراد جامعه دارای حقوق شهروندی بوده که مدیران و مسئولان باید با توجه به نیاز این افراد، خدمات لازم را ارائه کرده و شرایط بهبود زندگی معلولان را فراهم کنند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا با اشاره به اینکه در حال حاضر استان قزوین فاقد مرکز توانبخشی ویژه معلولان است تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های صنعتی در سطح کشور بوده و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای نیز دارد اما فاقد مرکز توانبخشی معلولان است.

هادی‌پور عدم توجه به نیازهای معلولین را زمینه‌ساز بروز مشکل و چالشی بزرگ در این زمینه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3500 معلول استان در کانون معلولین توانا عضو بوده و توانمندی‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌ و در جامعه حضوری فعال و موثر دارند.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان در بهزیستی کشور عنوان بیان این مطلب که در حال حاضر هیچ‌گونه خدمات تخصصی و ویژه‌ای در استان به معلولان ارائه نمی‌شود گفت: در حال حاضر معلولان برای تهیه و تولید اعضای مصنوعی و لوازم کمک‌توانبخشی عازم استان‌های تهران و زنجان می‌شوند.

هادی‌پور ادامه داد: استان قزوین یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی کشور با بالاترین میزان تردد خودرو بوده که همین امر سبب افزایش تصادفات منجر به معلولیت شده و نیاز به راه‌اندازی مرکز توانبخشی معلولین در این استان ضروری‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر این مطلب که استان قزوین باید زمینه‌ ارائه‌ خدمات درمانی و توانبخشی مورد نیاز معلولان را در خود ایجاد کند بیان کرد: تعداد معلولان استان بسیار زیاد است و نمی‌توان از چندین هزار فرد معلول انتظار داشت تا برای تامین نیازهای خود با صرف هزینه‌های بالا خود را به دیگر استان‌ها معرفی کنند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: این کانون در چند زمینه از جمله اشتغال و تحصیل افراد دارای معلولیت در سطح کشوری برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده و جزو سازمان‌های مردم نهاد پیشرو در حوزه معلولین است ولی متاسفانه در استان خود یعنی قزوین با چالش‌های جدی از جمله نبود مرکز توانبخشی روبه‌رو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار