رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد در مزارع پرورش ماهی قزل آلای شهرستان قزوین از ماده سرطانزای مالاشیت گرین استفاده نمی شود.
کد خبر: ۳۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 26 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور با هدف تعیین مصرف ماده مالاشیت گرین از واحد های پرورش ماهی به صورت تصادفی نمونه برداری و به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان ارسال می کند که در بررسی های یکسال گذشته تا کنون موردی از مصرف این ماده در شهرستان قزوین مشاهده نشده است.

وی با اشاره به مخاطرات مصرف این ماده افزود: مالاشیت گرین یک نوع رنگ است که در صنایع شیمیایی کاربرد دارد و مصرف آن با هدف درمان بیماری های آبزیان در کشور صورت می گرفت که با توجه به باقیمانده این ماده شیمیایی در نسوج ماهی، می تواند سبب بروز عوارضی مانند سرطان زایی و ناقص الخلقه زایی در انسان شود که بر همین اساس مصرف این ماده در تمامی مزارع پرورش ماهی ممنوع شد.

غیاث یزدی اعلام کرد: در صورت مشاهده مصرف این ماده در مزارع پرورش ماهی نسبت به معدوم سازی ماهی ها اقدام و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار