معاون فرماندار:
معاون فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه مسؤولان نباید در پرداخت حق و حقوق مردم سنگ‌اندازی کنند، گفت: فرآیند خدمات‌رسانی به مردم باید کوتاه شود.
کد خبر: ۳۴۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 19 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم و امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی، کلام بزرگان، اشعار شعرا و فرمایشات امام خمینی(ره) بر خدمت به مردم توجه ویژه‌ای شده است.

وی رعایت حقوق شهروندی در تمام نظام‌های اداری و مناسبت‌ها را ضروری دانست و افزود: باید تمام حقوق شهروندی رعایت شود چراکه در برخی موارد رعایت این حقوق نادیده گرفته می‌شود.

معاون فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: اگر عرصه حقوق شهروندی را به طور مساوی برای مردم ایجاد کنیم مشخص می‌شود که چه کسی توانمند است و توانسته در تحقق حقوق شهروندی گام مؤثری بردارد.

حسینی با بیان اینکه معلولان بخشی از جامعه هستند که به حقوق آن‌ها توجه بسیاری نشده است، اضافه کرد: برخی اوقات نیاز نیست مردم برای گرفتن حق و حقوق خود به ادارات مراجعه کنند بلکه مسؤولان باید در بین حضور مردم حضور یافته و طی جلساتی با آنان در مساجد به رتق و فتق امور پرداخته و پای درد دل مردم نشسته و تدابیر لازم اندیشیده شود.

این مسؤول بیان کرد: فسلفه وجودی ادارات این است که موجودیت مسؤولان با مردم گره خورده است.

معاون فرماندار شهرستان آبیک افزود: مردم همواره در عرصه‌های مختلف کشور سپر بلا و پای کار بوده‌اند که می‌توان به حضور آنان در جنگ تحمیلی و راهپیمایی‌های مختلف اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: به فرمایش  امام خمینی(ره) مردم ولی‌نعمت انقلاب هستند که به ارج نهادن و احترام به آنان باید توجه ویژه داشت تا مردم احساس کنند انقلاب و نظام برای آن‌ها هم است.

حسینی با تأکید بر برقراری ارتباط و انگیزه دو طرفه بین مردم و مسؤولان ادامه داد: با تحقق این مهم می‌توان حق قانونی مردم را به آنان پرداخت کرد گرچه در پرداخت حق مردم نباید سنگ‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: با رفع موانع و کوتاه کردن فرآیندهای خدمات‌رسانی به مردم می‌توان سریع‌تر آنان را به حق و حقوق‌شان رساند و خدمات مطلوب‌تری به آنان ارائه داد.

این مسؤول با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان آبیک نباید به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با نصب بنر با موضوع حجاب و عفاف از مسؤولان دانشگاه‌ها رفع تکلیف نمی‌شود بلکه باید فرهنگ رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه ها ترویج یافته و در عمل به منصه ظهور برسد.

معاون فرماندار شهرستان آبیک اصلاح حریم در مسیر و داخل روستاها را از سوی مسؤولان ادارات بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضروری دانست و گفت: اگر این امر صورت نگیرد با ساخت و ساز غیرمجاز و عدم عقب‌نشینی مردم برای ساخت مواجه می‌شویم.

حسینی افزود: مسؤولان می‌توانند با تعیین مکانی در لابی ادارات کتاب‌هایی قرار دهند تا مردم در زمان رسیدگی به امور خود به مطالعه بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار