اندکی تأمل در سخن فعالان محیط زیست
راه‌اندازی ایستگاه میانه زباله در نقطه جنوبی شهر قزوین با انتقادهایی از سوی فعالان محیط زیست این شهر همراه است.
کد خبر: ۳۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 22 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، توجه به طبیعت و حفظ ارزش‌های آن برای انسان از موضوعات ارزشمند و قابل توجهی است که توجه مسؤولان و مردم را بیش از پیش می‌طلبد.

ناگفته نماند که سلامت انسان در گرو حفظ محیط زیست و طبیعت است چراکه با ایجاد آلودگی سلامت انسان به خطر می‌افتد و ریه‌های تنفسی را دچار مشکل می‌کند.

منبع آلودگی و ایجاد هوای ناسالم در طبیعت در عوامل مختلفی همچون دفن زباله و پسماندهای مختلف تعریف و معنا می‌شود و وجود چنین شرایطی به عنوان یک معضل در سلامت مردم استان قزوین به شمار می‌رود.

مسؤولان شهری و استانی تدابیر مختلفی را برای جلوگیری از ایجاد زباله و دفن پسماندهای مختلف صنعتی، کشاورزی و پزشکی اندیشیده‌اند و راه‌اندازی سایت پسماند محمدآباد از مهم‌ترین رویکردهای این مسؤولان در حوزه دفن زباله‌های استان قزوین بوده که بخشی از دغدغه‌های مردم حل شده است.

ناگفته نماند که راه‌اندازی سایت پسماند محمدآباد استان قزوین گویا پاسخگوی تمام نیازهای مردم این استان در حوزه زباله‌ها نبوده است و مسؤولان استان قزوین به دنبال راه‌اندازی ایستگاه میانی زباله در نقطه جنوبی این شهر هستند.

راه‌اندازی ایستگاه میانه زباله در نقطه جنوبی استان قزوین با کش و قوس‌هایی همراه است چراکه بعضی از نهادها، سازمان‌های مردمی و فعالان محیط زیست راه‌اندازی این ایستگاه در محل یاد شده را کلنگ تخریبی بر باغستان‌های سنتی می‌دانند که به دنبال آن سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

در نشست‌های مختلفی که طی چند ماه گذشته در استانداری و چند هفته گذشته در دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین در خصوص راه‌اندازی ایستگاه میانی زباله برگزار شد برخی از مسؤولان شهری و استانی در خصوص محل راه‌اندازی این ایستگاه انتقاد و به بررسی هرچه بیشتر محل یاد شده تأکید کردند.

راه‌اندازی ایستگاه میانی زباله در مجاورت باغستان‌های سنتی و آرامستان نوبلی استان قزوین ریه‌های تنفسی باغستان‌های سنتی این استان را تهدید می‌کند و به عنوان یک معضل محسوب می‌شود.

باغستان‌های سنتی استان قزوین که زمانی به عنوان یک مجموعه اثرگذار در سطح کلان محسوب می‌شد در حال حاضر عوامل مختلفی همچون آلودگی و ایستگاه‌های زباله زخمی بر ماندگاری این باغستان‌ها می‌زند که تیشه این زخم بر دل باغداران و فعالان محیط زیست بیشتر است.

ایستگاه میانی زباله در نقطه جنوبی شهر قزوین تا به امروز با انتقادهایی از سوی برخی از افراد همراه بوده بوده که راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این ایستگاه را با تأخیر همراه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار