سرپرست معاونت سواد آموزی قزوین:

بالغ بر 94 درصد از افراد واجب التعلیم در استان تحت آموزش قرار دارند

رضا طاهرخانی سرپرست معاونت سواد آموزی در همایش هفته سواد آموزی گفت: بالغ بر 94 درصد از افراد واجب التعلیم در استان تحت آموزش قرار دارند
کد خبر: ۳۴۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین در همایش هفته سوادآموزی در جمع فعالین این حوزه، اظهار داشت: کار سواد آموزی سخت تر از آموزش ابتدایی و سایر دوره های تحصیلی است.

وی اضافه کرد: باید برنامه های سواد آموزی براساس نیازها، چالش و مشکلات نوشته شود، باید شرکت های سواد آموزی به درستی عمل نمایند و  در کار خود مستعد باشند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: باید با اقدامات شایسته، جامعه را نسبت به موضوع سواد آموزی خوش بین کرد، آموزش دهنده ها از تعهد بالایی برخوردارند و با انرژی و نشاط بالایی به دنبال امر سواد آموزی هستند.

رضا طاهرخانی تأکید کرد: بالغ بر 94 درصد از افراد واجب التعلیم در استان تحت آموزش قرار دارند و باسواد هستند و در حدود 6 درصد در استان بی سواد وجود دارد، مراکز یادگیری محلی که در استان افتتاح شده است، محل مناسبی برای جذب بی سوادان است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: باید از ظرفیت مراکز یادگیری محلی استفاده کرد، تجربه 50 کشور در دنیا در مراکز یادگیری محلی در حال اجراست، نظارت در امر سواد آموزی بسیار مهم است و باید با دقت بالایی دنبال شود.

این مقام مسئول یادآور شد: انتظار می رود دستگاه اجرایی استان در انسداد مبادی بی سوادی در کنار آموزش و پرورش باشند و به آن کمک کنند، آن گونه که باید، به آموزش و پرورش توجه نشده است، باید از ظرفیت همه حوزه های در آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در استان استفاده کنیم تا در تحقق اهداف سوادآموزی موفق باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار