همه روستاها تلفن‌دار می‌شود/تجهیز ‌412 روستا به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برقراری ارتباطات تلفنی در تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۸۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 29 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود واعظی ظهر امروز در سفر یک روزه به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان قزوین این بود که رصد کنیم چه میزان از وعده‌هایی که در سفر قبلی قول دادیم، محقق شده است و اگر کاستی وجود دارد برطرف کنیم.

وی افزود: با بررسی‌هایی که از صبح امروز در استان قزوین انجام دادیم مشخص شد که کارهای خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: همچنین افتتاح سیستمی که در حقیقت مدیریت فرکانس 6 استان کشور بوده و از سوی دیگر برای مرزهای طولانی که با کشور عراق داریم یک مرزبانی الکترونیکی به شمار می‌رود، از دیگر اهداف سفر به استان قزوین بوده است.

واعظی با اشاره به کاربردهای سالن مانیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه شمال غرب ادامه داد: این سیستم می‎تواند برای تمام کسانی که اینترنت ارائه می‌دهند و یا اینترنت دریافت می‌کنند، دسترسی بهتری ایجاد کند تا بتوانند میزان استفاده از اینترنت را مشاهده کنند و این امر نظارت را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: خرسندم از اینکه اعلام کنم استان قزوین برخلاف استان‌هایی که از قدمت طولانی‌تری برخوردار هستند، علی‌رغم تازه استان شدن زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سعی کردیم زیرساخت‌های ارتباطی استان قزوین را با سرعت بیشتری افزایش دهیم تا نسبت به سایر استان‌ها چیزی کم نداشته باشد.

واعظی گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان قزوین نسبت به برخی از استان‌های کشور شاخصه‌های بالاتری دارد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌خواهیم تا پایان سال جاری 412 روستا را به اینترنت مجهز کنیم و همچنین در استان قزوین نیز تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین برقراری ارتباطات تلفنی در تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز در دستور کار قرار دارد.

واعظی اضافه کرد: اولویت دولت یازدهم تحقق کامل دولت الکترونیک است و بنا دارد در تمام استان‌های کشور این مهم را نهادینه کند که در این راستا جلسات زیادی نیز برگزار شده تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه تحقق دولت الکترونیک آنچه مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، آماده شده و امروز نوبت دستگاه‌های اجرایی استان‌ها است تا امکانات خود در این حوزه را مجهزتر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توجه به تقاضای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار قزوین در خصوص در اولویت قرار دادن ایجاد دولت الکترونیک در استان قزوین، کمیته مشترکی تشکیل داده می‌شود تا موارد مورد نیاز را بررسی کند.

واعظی تصریح کرد: در سال گذشته حدود یک هزار و 610 میلیارد تومان به عنوان نهاد حاکمیتی در حوزه زیرساخت‌ها بستر فراهم کردیم و بخش خصوصی نیز حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان در این عرصه کار کرد.

وی گفت: در سال جاری نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد بیش از 2 هزار میلیارد تومان توسط دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری شود که با توجه به آن بخش خصوصی نیز بیش از 5 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته یک هزار و 170 میلیارد ریال در استان قزوین سرمایه‌گذاری کردیم و در سال جاری نیز مقرر شده یک هزار و 80 میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین سرمایه‌گذاری شود.

واعظی یادآور شد: امیدواریم با این سرمایه‌گذاری شاهد جهش خوب استان قزوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار