امام جمعه قزوین گفت: برای انتخابات پیش رو باید آماده شویم و حضور آگاهانه و هوشمندانه داشته باشیم، در مناظره‌ها معلوم می‌شود که چه کسی با تقوا برخورد می‌کند و چه کسی فقط می‌خواهد رأی مردم را جلب کند.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳ 08 June 2024

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته ١۸ خرداد که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دنبال این باشیم که بدانیم هدف خدای متعال از فرستادن پیامبران و کتاب آسمانی چیست به این می‌رسیم که هدف دستیابی به معرفت خدای متعال و مبانی اعتقادی است تا خدا را بشناسیم، رحمانیت و یگانگی خداوند را دریابیم و بدانیم زندگی همین چند روز دنیا نیست و ما باید برای انتقال به عالمی دیگر آماده باشیم.

وی افزود: هدف دوم این بوده که قیامت را بشناسیم و به معاد اعتقاد داشته باشیم؛ هدف سوم هم دعوت انسان‌ها به عبادت و بندگی است همه انسان‌ها هرجا هستند عبادت می‌کنند، اما انبیا آمده‌اند تا به انسان‌ها یاد بدهند که شما فقط باید خدا را عبادت کنید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در تمام دنیا کسی نیست که عبادت نکند، اما هر کسی چیزی را عبادت می‌کند به همین دلیل انبیا آمدند تا بگویند باید فقط بنده خدا باشیم، خداوند متعال فرموده ما در میان هر امتی فرستاده‌ای را داریم تا به مردم بگویند شما فقط و فقط خدا را عبادت و از طاغوت اجتناب کنید.

وی گفت: هدف چهارم تقوای الهی است، انبیا آمده‌اند تا ما را دعوت به تقوا کنند و به ما یاد بدهند نباید هر طوری که دلمان خواست زندگی کنیم اگر هر کسی به دلخواه خود زندگی کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، حقوق انسان‌ها ضایع خواهد شد و جنگ و خونریزی جای صلح و برادری را می‌گیرد، اما اگر بگوییم هر چه خدا آن را می‌پسندد انجام می‌دهم یعنی تقوا را به جای آورده‌ام.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند فرموده است انسان من تو را با کرامت آفریدم و اگر کسی به جایگاه تو بی‌احترامی کند آن را بر نمی‌تابم، نعمت کرامت را به تو داده‌ام قدر آن را بدان. کرامت زیرساخت تمامی فضائل انسانی و اخلاقی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده، چون می‌خواهیم شما به کرامت برسید کتاب کرامت برای شما نازل کردیم، به آیه‌های آن عمل کنید و در زندگی به کار گیرید به همان نسبت اهل کرامت می‌شوید.

وی گفت: از دیگر اهداف انبیا و نازل شدن کتاب‌های آسمانی عدالت است، باید جامعه، خانواده، زندگی و تعامل انسان‌ها با یکدیگر بر اساس عدالت باشد، خداوند فرموده است انبیا آمده‌اند تا مردم برای قسط و عدل قیام کنند؛ وقتی که مردم مراحل اعتقاد، عبادت، کرامت و تقوا را گذراندند آن‌ها دانشجویان موفق عالم هستی می‌شوند و خودشان برای عدالت می‌کوشند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: انبیای الهی آمده‌اند تا ما اهل ذکر باشیم، وقتی خدای متعال به موسی مأموریت داد فرمود موسی برو به سراغ فرعون چراکه فرعون طغیان کرده برو معجزه کن، شاید فرعون متوجه شود و در پیشگاه خدا واهمه کند و از طغیان‌گری پس بنشیند که موسی فرمود مأموریت مهمی را به من سپرده‌اید پس به من شرح صدر عطا کن.

وی افزود: تمام پرخاشگری‌ها و چالش‌های اجتماعی به نبودن شرح صدر برمی‌گردد، اگر در خانواده شرح صدر باشد هیچوقت دعوایی را شاهد نیستیم، اگر در اداره‌ای شرح صدر باشد هیچ ارباب رجوعی با نارضایتی از آنجا بیرون نمی‌آید بنابراین در تمامی زمینه‌ها به شرح صدر نیاز داریم.

امام جمعه قزوین گفت: اگر خدا کار ما را آسان نمی‌کرد انقلاب ما پیروز نمی‌شد، امام یک قدم برمی‌داشت، اما هزار قدم جلو می‌رفتیم، موسی بر فرعون با آن همه قدرتی که داشت، به تنهایی پیروز شد و از نیل عبور کرد، اما فرعون غرق شد، موسی برای مردمش هم دعا می‌کرد که با او همراه باشند بین مردم و امام هم همین ارتباط برقرار شد و همه مردم با امام همراه شدند.

وی تصریح کرد: بنابراین هدف انبیا ذکر و نام خدا بوده نماز و حج هم زمینه‌ای برای ذکر و نام خداست، تمام کار‌هایی که انجام می‌دهیم برای این است که ما را آماده ذکر کند و همه این موارد زیرساخت‌هایی برای نام و یاد خدا در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان‌ها است.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: اگر با خود فکر می‌کنید که چطور بی‌نیاز باشید خداوند در این خصوص فرموده است‌ای مردم شما همه فقیران درگاه خدا هستید و فقط خداست که غنی و شایسته ستایش است و آنکه فقط به خدا دل می‌بندد خدا آن چنان او را بی‌نیاز می‌کند که دیگران نیازشان به مال، علم، عزت و کرامت انسانی را با آن شخص برطرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه مردم بخواهند یا نخواهند مؤمن باشند خدا دوستشان دارد غیر مؤمن هم باشد خدا کاری می‌کند که دلبسته او شوند؛ پس از شهادت شهید آیت الله رئیسی خداوند کاری کرد که همه در برابر او خضوع کنند.

امام جمعه قزوین در بخشی از سخنانش به نامه رهبری به جوانان اشاره کرد که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

آیت‌الله عابدینی در پایان بیان کرد: برای انتخابات پیش رو باید آماده شویم و حضور آگاهانه و هوشمندانه داشته باشیم، در مناظره‌ها معلوم می‌شود که چه کسی با تقوا برخورد می‌کند و چه کسی هم کاری به این‌ها ندارد و فقط می‌خواهد رأی مردم را جلب کند بنابراین باید خود را آماده کنیم تا بتوانیم جانشینی شایسته و صالح برای رئیس جمهور شهید پیدا کنیم، باید رئیس جمهور آینده کسی باشد که راه درست را طی کند تا محبوب قلوب باشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار