استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با توجه به جایگاه کنونی پژوهش و فناوری در جوامع، تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی در استان قزوین ضروری است.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 09 December 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر که با حضورجلال بختیاری رئیس ستاد هفته پژوهش کشور در که در سالن دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها باید تولیدات دانش بنیان و پژوهش‌‌های علمی در استان قزوین به‌کارگیری شود.

وی بیان کرد: با استفاده توانمندی‌های پژوهشی و علمی  داخل کشور می‌توان زمینه انجام کارهای بزرگ را فراهم کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه با هموارسازی مسیرانجام امور پژوهشی می‌توان زمینه پیشرفت استان و کشور را در جهان فراهم کرد، گفت: بسترهای فعالیت پژوهشگران در استان قزوین فراهم می‌شود چراکه توسعه پژوهش‌ها سبب شناسایی بیشتر استعدادها می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه دیگر همانند گذشته نمی‌توان به معادن، نفت و منابع طبیعی متکی بوده و تنها از این راه درآمدزایی کنیم، تصریح کرد:  در شرایط کنونی برای گذر از مشکلات اقتصادی باید از مسیر توسعه و تولید ثروت و علم و فناوری عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان قزوین مشکلات زیادی وجود دارد، تأکید کرد: با پیوند میان  علم و صنعت می‌توان این مشکلات را برطرف کرد که این امر به پشتوانه فعالیت‌های  پژوهشی امکان‌پذیر است.

استاندار قزوین با بیان اینکه هیچ کشوری بدون پژوهش و تحقیق نمی‌تواند در مسیر توسعه قرار گرفته و پیشروی کند، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون می‌توان از پژوهشگران در راستای پیشرفت در امور پژوهشی حمایت کرد.

همتی اظهار داشت: با تلاش فرزندان مستعد خود در علم و دانش به سوی ارتقای جایگاه علمی کشر حرکت کرده که ما باید در عرصه‌های بین‌المللی نیز دنبال جایگاه و رتبه باشیم.

استاندار با اشاره به فرمایشات مؤکد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر تسریع و افزایش فعالیت‌های پژوهشی در کشور، گفت: هدف دولت حمایت همه‌جانبه و به جد از فعالان در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار