فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک بر تعبیه ایستگاه‌های صلواتی ماه محرم در مکان‌های مناسب این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 06 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حمزه برین در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی ویژه ماه محرم اقدامات خوبی صورت گرفته که در انتظام‌بخشی این امر مساعدت تمام مسؤولان ضروری است.

وی شناسنامه‌دار شدن برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی و تعریف دستورالعمل برای آنان را ضروری دانست و افزود: برپاکنندگان ایستگاه‌های صلواتی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی باید در زمان مشخص نسبت به آغاز و پایان فعالیت اقدام کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با تأکید بر تعبیه ایستگاه‌های صلواتی ویژه ماه محرم در مکان‌های مناسب ادامه داد: این ایستگاه‌ها نباید در مکان‌های دخمه، زیر پله و در جوار ساختمان‌های نیمه‌کاره مستقر شود.

برین اضافه کرد: زمینه برگزاری و فضای گلزار شهدای گمنام برای برگزاری روز عرفه در حال آماده شدن است که در حال حاضر آسفالت محوطه گلزار شهدای گمنام از سوی شهرداری آبیک در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم دعای عرفه از سخنرانان و مداحانی استفاده می‌شود که مردم بتوانند از این فضای معنوی بهره لازم را ببرند.

این مسؤول تجمع عزاداران حسینی در یک نقطه از شهر آبیک را اقدامی انگیزشی و بسیار مطلوب ذکر و بیان کرد: ارائه الگوی مناسب در عزاداری از الزامات محسوب می‌شود که می‌توان با توجه به نبود امامزاده در شهر آبیک، از ظرفیت گلزار شهدای گمنام برای این امر استفاده کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر فضای گلزار شهدای گمنام و بوستان شهید رجایی از سوی شهرداری آبیک در حال اصلاح بوده و ورودی و خروجی شرقی و غربی مطلوبی تعریف شده است.

برین ادامه داد: کوچه شهدای گمنام که نفررو است مقرر شده بزرگ‌تر شود که هیأت‌های مذهبی در روز تجمع عزاداری حسینی می‌توانند از این نقطه عبور و مرور کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروه تعزیه جدید در استان قزوین با شیوه نوین اضافه کرد: با توجه به اینکه این گروه با شیوه جدید مفاهیم ارزشی را به مردم منتقل می‌کند، نیاز است مسؤولان برای حضور گروه تعزیه در شهرستان آبیک حمایت و مساعدت لازم را انجام دهند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان در اختصاص هزینه برای دین، معنویات و مفاهیم ارزشی کم‌کاری می‌کنند که لازم است با تحقق این مهم، بتوان مردم را با مسائل دینی روز و نوین آشنا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک اذعان کرد: در فضاهای مجازی عموم دغدغه‌های مردم، مسائل مادی و بهداشتی است؛ در حالی که دغدغه و غصه دین در بین آن‌ها کمرنگ است.

برین افزود: سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک این آمادگی را دارد تا در حد توان دعای عرفه را در نقاط مختلف این شهرستان به نحو احسن برگزار کند.

وی ادامه داد: مقرر شده تا با همکاری مشترک ستاد عتبات عالیات شهرستان آبیک و سپاه ناحیه امام صادق(ع) این شهرستان همایش بین‌المللی حضرت علی‌اصغر(ع) «شیرخوارگان حسینی» در شهرستان آبیک با عظمت خاصی برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار