دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت:
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار کرد: در جامعه اسلامی هستیم و باید همه به باورهای دینی احترام بگذاریم بر همین اساس مجازات روزه خواری و بی احترامی به این ماه مقدس در همان روز اجرا می شود.
کد خبر: ۵۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 24 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین؛ حجت الاسلام صادقی  گفت: کسی که به عنوان شهروند جامعه اسلامی زندگی می‌کند و از نعمات و برکات این جامعه بهره می‌برد، باید به ارزش‌های جامعه اسلامی احترام بگذارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: در همه جرایم نگاه پیشگیری پسندیده است، بنابراین نگاه فرهنگی در حوزه تبیین جایگاه روزه اثرگذار است.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: ولی اگر اقدامات دستگاه‌های فرهنگی ضعیف شد یا سایر دستگاه‌ها در انجام وظایفشان کوتاهی کردند و به هنگام عمل نکردند، نمی‌تواند مجوزی برای کوتاهی ما باشد، در نتیجه دستگاه قضا بر اساس وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

وی افزود: مجموعه انتظامی استان قزوین در اجرای طرح‌های مختلف همراهی و تعامل سازنده‌ای با تشکیلات قضایی داشته است که انتظار داریم این جدیت در ماه مبارک رمضان نیز استمرار داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: بر اساس وظیفه خود عمل می‌کنیم و قانون مجازات اسلامی تکلیف را در این خصوص روشن کرده است، در نتیجه کسی که در انظار عمومی به روزه‌خواری تظاهر می‌کند با انجام این کار حرام در ملاءعام؛ نه تنها احترام ماه مبارک رمضان را نگاه نداشته بلکه به روزه‌داران نیز بی‌احترامی کرده است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم، بی‌حرمتی‌ها ادامه یابد تا جایی که جامعه اسلامی ظواهرش را حفظ کند، اگر تسامح و تساهل داشته و مراعات برخی ملاحظات را داشته باشیم به سرنوشت بدی دچار می‌شویم.

وی مطرح کرد: ما به مقامات استانی در این خصوص نامه نوشته‌ایم و وظایف آنها را گوشزد کرده‌ایم و اطلاع‌رسانی عمومی نیز در این خصوص در سطح عمومی انجام شده و در حال انجام است که از نیروی انتظامی نیز می‌خواهیم اجرای این مهم را در دستور کار خود داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: البته کسی ممکن است مسافر باشد و غفلت کند که در چنین مواردی نگاه احتیاطی را داریم، ولی کسی که علنی تظاهر به روزه‌خواری می‌کند، باید با برخورد قضایی، متوجه اشتباه خود شود و حرمت این ماه را نگاه دارد.

این مسئول ادامه داد: در خصوص روزه‌خواری، دستگاه قضا با حساسیت وارد عرصه شده است و همانند سال قبل و حتی با جدیت بیشتر کار برخورد با تظاهر به روزه‌خواری را اجرا می‌کنیم چراکه تلاش سال گذشته آثار خوبی داشت.

وی یادآور شد: دادسراها و دادگاه‌ها نیز این رویکرد را دارند و روزه‌خواران در همان روز دستگیری نه تنها حکم دادگاه را دریافت می‌کنند، بلکه حکم دادگاه برایشان اجرا می‌شود تا اقدامات انجام شده رضایت الهی، حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز را به دنبال داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار