مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به اینکه ایجاد پیاده‌راه‌ها از تجربیات موفق ترافیکی در دنیا‌ است، نخستین فضای مشترک ترافیکی کشور در قزوین ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 01 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از تسنیم، اسماعیل عرشیان پیش از ظهر امروز در شورای ترافیک استان قزوین که در سال جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راستای ایجاد فضایی امن برای تردد عابران پیاده و نیز دسترسی خودروها به هسته مرکزی شهر، نخستین فضای مشترک ترافیکی کشور در قزوین ایجاد می‌شود.
وی افزود: این طرح با هدف ایجاد فضایی شاداب و زنده برای ترد مردم و بهبود وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود که فاز نخست آن در تیر ماه سال 93 کلید خورد و به دلیل مشکلات و ایراداتی که داشت با تغییراتی که در آن ایجاد شده است، اصلاح و به اجرا در می‌آید.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: در این طرح که به عنوان پایلوت در خیابان خیام قزوین اجرا می‌شود، بیش از 17 طرح ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 3‌طرح به عنوان کاندید مطرح شد که با بررسی‌های بیشتر از میان این 3 طرح یکی انتخاب و اجرا می‌شود.
عرشیان تصریح کرد: در این طرح فضای مشترکی میان عابران پیاده و خودروها ایجاد می‌شود که حق تقدم عبور و مرور با عابران پیاده است و دسترسی خودروها به این طرح فقط به صورت محدود است.
وی با اشاره به معایب و مزایای این طرح بیان کرد: کاهش هزینه‌ها، کاهش کنترل‌ها، کاهش تردد خودروها و پاک بودن محیط از مزایای این طرح و افزایش دست فروش‌ها نیز از معایب این طرح است که باید کنترل شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار