دبیر انجمن سینمای جوان کشور در گفت‌وگو با تسنیم:
دبیر انجمن سینمای جوان منطقه یک کشور گفت: فیلم انیمیشن "مکعب" ساخته "فرهاد نجفی" که از تولیدات انجمن سینمای جوان قزوین است به جشنواره سوئد و آلبانی راه یافت.
کد خبر: ۱۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 05 November 2015
محسن آقالر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: فیلم انیمیشن "مکعب" ساخته "فرهاد نجفی" به جشنواره فیلم کوتاه  سوئد با عنوان جشنواره "واستراس"  که از 23 آبان‌ماه آغاز و جشنواره فیلم کوتاه "تیرانا" کشور آلبانی که در آذرماه برگزار می‌شود،  راه یافت.

وی با بیان اینکه این فیلم کوتاه به شکل دو بعدی بوده و از ساختار خاص و ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: این اثر در شهرستان البرز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قزوین افزود: فیلم کوتاه انیمیشن "مکعب" پیش از این به جشنواره سانفرانسسکو راه یافته بود.

آقالر با بیان اینکه فیلم انیمیشن کوتاه "مکعب" یک انیمیشن سه دقیقه‌ای است اظهار کرد: این انیمیشن دارای مضمونی اجتماعی بوده که می‌تواند به پیشرفت، توسعه و رشد بخش تولید  فیلم کوتاه و انیمیشن  توسط نوجوانان و جوانان کمک کرده و در آنها انگیزه برای تولیدات باکیفیت ایجاد کند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قزوین  با اشاره به اینکه حمایت از فیلمسازان و تولیدکنندگان جوان فیلم کوتاه در قزوین ضروری است، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی با ایجاد بسترهای مناسب می‌توانند زمینه حضور آثار هنری فیلمسازان  را در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی فیلمسازی  یکی از راهکارهای مناسبی بوده که می‌تواند سطح فنی و کیفی  فیلمسازان در استان قزوین را ارتقا دهد، بیان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی فیلمسازی در قزوین برگزار می‌شود.

دبیر انجمن سینمای جوان منطقه یک کشور با اشاره به اینکه بهتر است که برگزاری این دوره‌ها به صورت گسترده و مستمر در استان قزوین برگزار شود، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی نیازمند حمایت‌های مالی مسئولان فرهنگی این استان است چراکه این امر سبب جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های هنری می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار