معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قزوین گفت: ضریب اشغال تخت از 75 درصد در مقاطعی به بالاتر از 100 درصد رسیده است در این میان، گاهی بیشتر از 50 درصد بیماران فاز حاد اورژانس بیمارستان را افراد مصرف کننده مواد روان گردان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 17 November 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اسماعیل کلهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بسیاری از دلایل شایع بودن بیماری روان در بین افراد، مراجعه دیرهنگام بیماران روانی برای درمان این دسته از بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیمارانی که به مراکز و اورژانس بیمارستان‌های روانپزشکی  مراجعه می‌کنند در فاز حاد قرار دارند، عنوان کرد: اکنون تعداد زیادی از بیماران فاز حاد مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌های روانپزشکی را مصرف‌کنندگان مواد روان­گردان تشکیل می‌دهند.

کلهر با بیان اینکه از جمله رفتارهایی که نشانگر وجود اختلالات روانی در افراد بوده می‌توان به نزاع، رفتارهای خشونت‌آمیز و برخوردهای فیزیکی، در روابط بین فردی اشاره کرد، گفت: این عوامل علاوه بر تأثیرگذاری بر خود فرد، امنیت اجتماعی را نیز مورد تهدید قرار داده و سلامت روان شهروندان را به مخاطره و آسیب می‌کشاند.

وی بیان کرد: متأسفانه به دلیل رونق بازار مصرف این مواد با بروز علائم و واکنش­‌هایی همچون روانپریشی، تغییرات خلقی و به دنبال آن درگیری­‌های  خانگی و خیابانی در افراد مصرف کننده این مواد بوده که منجر به انواع درگیری­‌ها شده که عمده‌ترین دلیل ارجاع مصرف کنندگان مواد محرک صنعتی به اورژانس بیمارستان­‌ها هستند. 

کلهر با بیان اینکه با افزایش مراجعات مواجه هستیم که بر همین اساس  در مدت دو سال گذشته  25 تخت به مجموع تخت‌های بیمارستان 22 بهمن قزوین و افزایش 30 درصدی تخت­‌های بیمارستان، ضریب اشغال تخت­‌های بیمارستان 25 درصد افزایش داشته است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قزوین اظهار کرد:  ضریب اشغال تخت از 75 درصد در مقاطعی به بالاتر از 100 درصد رسیده است در این میان، گاهی بیشتر از 50 درصد بیماران فاز حاد اورژانس بیمارستان را افراد مصرف کننده مواد روان گردان تشکیل می‌دهند. 

 وی با اشاره به اینکه نخستین و بهترین راه در کنترل این دسته از بیماری‎‌ها، همان پیشگیری است، تصریح کرد: در همین راستا نخستین سطح از پیشگیری نیز به آموزش مهارت‌های زندگی همچون  آموزش مهارت کنترل خشم، مهارت­‌های ارتباطی، مدیریت استرس‌ها، خودآگاهی، جرأتمندی و مهارت نه گفتن، مدیریت زمان و مهارت حل مسأله هستند.

کلهر گفت: دومین سطح از پیشگیری، مربوط به آگاهی و شناخت  بیماری­های روان است و این آگاهی  بسیار مهم است چرا که بیشتر مشکلات ما در حوزه روان مربوط به ناآشنایی شهروندان نسبت به علائم بیماری­‌های روان، عدم پذیرش و مراجعه به مراکز درمانی برای معالجه است؛ در نهایت سومین سطح از پیشگیری نیز به بازگردادن بیمار به جامعه مربوط است که راهکارهای خاص خود را می‌طلبد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار