معاون برنامه ریزی فرمانداری قزوین
معاون برنامه ریزی فرمانداری قزوین بر لزوم استفاده از ظرفیت های بومی در جهت رونق تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: برای کاهش بیکاری و ارتقای شاخص های تولید هر منطقه استفاده از قابلیت های بومی مناطق مختلف ضروری است.
کد خبر: ۱۵۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 02 January 2016

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ابوالفضل مرادی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قزوین که با حضور جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: میزان تعهد اشتغال شهرستان قزوین در سال جاری دو هزار و 595 نفر است که از این میزان تاکنون یک هزار و 575 نفر آن محقق شده است.

وی با اشاره به معرفی 39 طرح در زمینه مشاغل خانگی اظهارکرد: استفاده از طرح های نو و خلاقانه، حذف واسطه ها و تسهیل در پرداخت منابع بانکی از جمله مواردی است که در رونق اقتصادی و افزایش تولید و بهره وری طرح های اشتغالزا باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

مرادی در ادامه خواستار افزایش همکاری دستگاه های اجرایی به منظور تسریع در معرفی طرح های اشتغال زا و پاسخگویی به متقاضیان در این زمینه شد.

مدیرصندوق کارآفرینی و امید قزوین هم در این جلسه با ارایه گزارشی از مراحل پرداخت تسهیلات اشتغال زا در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات کارآفرینی این صندوق به 80 طرح اختصاص یافته است که عمده آن در بخش های خوداشتغالی، کارفرمایی، کسب و کار و مشاغل خانگی بوده است.

محمد امیرلو، میزان تسهیلات پرداختی به منظور کارآفرینی در شهرستان قزوین را در سال جاری در مجموع بیش از 29 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سهم شهرستان قزوین از تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید تا 50 میلیارد ریال قابل افزایش است و متقاضیان می توانند با ارایه طرح های خود در جهت اجرای طرح های اشتغالزا اقدام کنند.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قزوین هم خواستار برنامه ریزی دقیق ادارات مسوول در تحقق اشتغال شد و گفت: بیشترین میزان سهم دستگاههای مسوول در راه اندازی مشاغل خانگی در 9 ماهه اول امسال در بخش های آموزش فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی بوده است.

بهارم رحمانی با اشاره به حمایت دولت از اجرای طرح های تعاونی تولیدی در روستاها افزود: این طرح به منظور افزایش رونق اقتصادی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری اجرا می شود.

در این جلسه حمایت از مشاغل خانگی و برگزاری جلسات کارگروه اشتغال در مناطق تابعه، ایجاد زیرساخت های اقتصادی و توسعه معادن در مناطق روستایی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت و راهکارهای ایجاد کارگاه بسته بندی محصولات کشاورزی و بازارچه عرضه محصولات تولیدی و محلی در مناطق روستایی بررسی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار