مطالبات ساکنین خیابان خیام نادیده گرفته شده است
طرح جامع پیاده راه خیام طرحی جامع از آینده شهری آرمانی بود که بسیار زودتر از فراهم شدن زیرساخت های آن با یک اقدام سریع و البته بدون تجربه قبلی اجرایی در قزوین اجرا شد . طرحی که از همان روزهای ابتدایی مخالفان زیادی را چه از بین مسئولین و چه از بین ساکنین و کسبه این خیابان داشت.
کد خبر: ۱۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 14 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، با اجرای این طرح بخش جنوبی خیابان خیام که شاید بدون اغراق بتوان جزو فعال ترین خیابان های تجاری شهر دانست با سرکوبی شدید مواجه شد تا جایی که نه تنها در آمد کسبه محل به شدت کاهش یافت بلکه نارضایتی های فراوانی را در این خیابان در بین کسبه می شد مشاهده کرد. 

وجود مجتمع های تجاری، ساختمان های پزشکان و البته داروخانه های فراوان در این خیابان سبب شده بود تا نه تنها کسبه از شرایط موجود ناراضی باشند بلکه حتی عده ای از مردم نیز که برای دسترسی به این ساختمان های پزشکان و داروخانه ها به این خیابان مراجعه می کردند ناراضی باشند. 

در این بین البته نباید ناگفته باشد که از ترافیک سنگین این خیابان خبری نبود و از سوی دیگر افرادی که برای تفریح و البته قدم زدن این خیابان را انتخاب می کردند رضایت کاملی از این ماجرا داشتند.

این نارضایتی ها البته سبب شد تا روزهای پایانی سال گذشته این طرح برای مدتی متوقف شود و ماجرا به شکل سابق خود بازگشت و حتی کار به جایی رسید که مردم با نصب بنری در محل از توقف این طرح تشکر کردند و شاید همین مسئله سبب شد تا جایی که اجرای فاز دوم این طرح با مشکلاتی مواجه شد و برای اجرای آن طرح بینابینی پیشنهاد شد.

این طرح حضور خودرو و پیاده رادر کنار هم داشت البته با اولویت حضور پیاده و با توجه به شرایط خاص در هر زمان مشخص می شد که آیا خودرو ها اجازه ورود دارند یا نه.

 اما عرشیان مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری در گفت و گو با رسانه های شهر ،دلیل توقف اجرای پروژه پیاده راه خیام را مصوب ه شورای ترافیک استان می داند و می گوید:درفضای این شورا بحث های مختلف مربوط به پروژه مطرح و مزایاومعایب اجرای آن ارزیابی شد وتوقف طرح پیاده راه خیام به علت نزدیکی به روزهای نوروزبه عنوان تصمیم نهایی ابلاغ گردید تا این بخش ازخیابان خیام دراختیارکسبه قرار گیرد. زیرا دغدغه مردم، دغدغه مدیریت شهری بوده وهمکاری و همیاری کسبه برای این مجموع همه ماست.

اگر چه مسئولین شهری، دلیل توقف طرح پیاده راه خیام را اعتراضات کسبه نمی دانند اما این موضوع، نتایج خود را به دنبال داشته است. 

با همه این اما و اگر ها ولی  اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين چندی قبل  گفت: 74 درصد از شهروندان از اجراي طرح فضاي مشترک پياده راه خيام رضايت خاطر دارند.
 
 در خبری که به نقل از روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين منتشر شده است ؛ اسماعيل عرشيان افزود: موضوع اجراي طرح فضاي مشترک پياده راه خيام در شوراي ترافيک استان مصوب و ابلاغ شد که مرحله اول آن اجرايي شود.

وي اضافه کرد: اين فضاي مشترک براي نخستين بار در سطح کشور اجرايي مي‌شود و اميدواريم در اجرا نيز با کيفيت مطلوب همراه باشد.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: بر اساس اين طرح دسترسي به خيابان خيام از سمت عدل محدوده شده و دسترسي از خيابان خيام به طالقاني در سه راه خيام با جدول محدود مي‌شود.

عرشيان با بيان اينکه در هر دو نقطه با احداث دوربرگردان با قابليت گردش به براي اتوبوس، خودروهاي آتش نشاني و امدادي فراهم شده است، تصريح کرد: شهروندان به ويژه اصناف و ساکنان محور خيام مي توانند از محور بوعلي وارد خيابان خيام شوند.

وي با اشاره به اينکه براساس نظرسنجي ها 74 درصد از شهروندان از اجراي طرح مذکور رضايت خاطر دارند، خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح دسترسي براي اصناف جهت باراندازي و بارگيري در تمام ساعات شبانه روز فراهم شده و جهت رفاه حال شهروندان خودروهاي برقي با ظرفيت 10 تا 12 نفر در دست بررسي است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه اين طرح در سال آينده اجرايي مي شود، يادآور شد: جزئيات طرح و مرحله دوم آن در حال بررسي است و بودجه 2 ميليارد توماني نيز براي اجراي اين طرح پيش بيني شده که پس از بررسي هاي فني تصميم گيري مي شود.

گویا با وجود نارضایتی های فراوان کسبه، ساکنین محل و مردم هنوز اجرای این طرح برای شهرداری قزوین دارای اولویت است تا بتواند اثبات کند که « مرغ شهرداری فقط یک پا دارد».
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
بنده ازساکنین این محدوده وپیکیرموضوع هستم غیرازتعدادی ازکسبه که محل سکونتشان اینجانیست باطرح مخالفندکه نظرشان صائب نیست همچون جنابعالی
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
با سلام.به نظر بنده طرح بسیار خوبی بود.ساکنین منطقه بسیار راضی هستن.بخاطر کسبه نباید حق مردم تضییع بشه
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
متاسفانه با اجرای این طرح نا بخردانه حجم ترافیک عبوری از این خیابان به خیابانهای دیگر منتقل میشود . همچنین خیابان خیام تبدیل به مکان مطلوبی برای دستفروشان ودوره گردها میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار