رئیس کانون معماران ایران:
رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان قزوین با اشاره به اینکه امروزه به معنی واقعی کلمه، هیچ اتفاقی جز تخریب هویت، تاریخ، تمدن و فرهنگ در شهر قزوین نمی‌افتد، گفت: هر چه افراد منتقد صحبت می‌کنند، صدا به‌جایی نمی‌رسد و مسئولان شهری با بودجه‌ی عمومی در حال تخریب شهر قزوین هستند.
کد خبر: ۲۴۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 07 June 2016
 به گزارش تابناک از قزوین، محمدرضا نوروزیان رئیس کانون معماران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با بیان اینکه بهتر است مسئولان شهری دست از تخریب بردارند و هیچ کاری انجام ندهند چراکه بعضی اوقات کار نکردن بسیار بهتر از کار کردن است، اظهار کرد: شاید بهتر باشد مسئولان بر اساس هزینه‌ها درآمدزایی داشته باشند نه اینکه با درآمد تراکم فروشی، پروژه‌های آن‌چنانی را تعریف کنند.

رئیس کانون معماران ایران با اشاره به اینکه اگر جلوی تراکم فروشی و نقض قانون گرفته شود آنگاه می‌توانیم به بحث بازسازی شهر ورود پیدا کنیم، اضافه کرد: اگر این اتفاقات نیفتد قطعاً قزوین به ورطه‌ی نابودی کشیده شده و در چند دهه‌ی آینده در واقع قزوینی وجود نداشته و با شهری مثل هشتگرد فرقی نمی‌کند.

نوروزیان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم تنها یک تک بنای تاریخی را نگه‌داشته و آن را موزه کنیم، خاطرنشان کرد: نگه‌داشتن یک تک بنای تاریخی مثل نگه‌داری جسد یک دانشمند است همان‌گونه که اگر این دانشمند روح و زندگی نداشته باشد نمی‌تواند مثمرثمر باشد؛ تک بنای تاریخی نیز همچون جسد، روحی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن هویت شهری با حفظ کاربری‌ها و محیط پیرامون آن بنا، باعث پویایی و زنده نگه‌داشتن شهر می‌شود چراکه اگر جز این، اقدامی صورت گیرد شهر تبدیل به یک خوابگاه، بزه، ناآرامی و بداخلاقی خواهد شد.

رئیس کانون معماران ایران با اشاره به اینکه منظور از حفظ ابنای تاریخی نگه‌داری یک ساختمان نیست بله آنچه مدنظر است حفظ خاطره‌ی شهر است، یادآور شد: وقتی یک بافت براثر خیابان‌کشی از بین می‌رود کل خاطره‌ی آن شهر نیز از بین خواهد رفت چراکه بناها نیز تخریب می‌شود و مردم نیز مجبورند از آن محل کوچ کنند و به این صورت خاطره‌ی شهر به کلی نابود خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان قزوین با اشاره به وضعیت خیابان شهید انصاری غربی، گفت: طرفین این خیابان از سکنه‌ی اصلی تقریباً خالی و محل مهاجران افغانی شده است و این در حالی است که به سبب این تخریب بافت، شاهد بزه و ناآرامی‌های اجتماعی بسیاری در این خیابان هستیم که تمامی این موارد زمینه‌ساز نابودی بافت این خیابان خواهد شد.
برچسب ها: نوروزیان ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار