نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تشکیل قرارگاه نیازمند انگیزه درونی از سوی ائمه جمعه است که اکثر ائمه جمعه استان قزوین این آمادگی و انگیزه را دارند،ولی برای رسیدن به این هدف باید با دغدغه‌های رهبری زندگی کنیم.
کد خبر: ۲۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 02 July 2016
به گزارش تابناک  از قزوین به نقل از ايسنا منطقه قزوين، حجت الاسلام والمسلمين عبدالكريم عابديني در جلسه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، با تأکید بر تشکیل قرارگاه معنوی، بصیرتی، فرهنگی، ایمانی و تقوایی که مورد تأکید رهبری قرار دارد، اظهار کرد: پرداختن کلیشه‌ای و عادتی به فرمایشات رهبری رویکردی غلط و اشتباه است.

وی تصریح کرد: در خطبه‌ها نیز نباید رویکردی کلیشه‌ای داشته باشیم، بلکه باید براساس آنچه خودمان باعقل و منطق به آن رسیده‌ایم را بازگو و برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

امام‌جمعه قزوین افزود: نباید مناسبت‌هایی که دغدغه ما نشده و فکر ما را تاکنون درگیر خود نکرده را در خطبه‌ها بیان کنیم زیرا اگر با این شیوه مناسبت‌ها را بیان کنیم، آن‌گونه که باید اثرگذار نخواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به بیان برخی از ابعاد تشکیل قرارگاه نماز جمعه پرداخت و خاطرنشان کرد: یکسری از کارهایی که ائمه جمعه تاکنون انجام داده‌اند، همان کارهای قرارگاهی بوده اما اگر عملکردهایمان را با معیارهای موردنظر رهبری مقایسه کنیم هرکدام از ما نمره متفاوتی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمين عابديني ادامه داد: باید باهم افزایی، هم‌اندیشی و کمک به یکدیگر کاری کنیم که نمره کارهای قرارگاهی، فرهنگی و معنوی همه ما، نمره خوبی باشد و کاستی‌هایی که در مسیر تحقق قرارگاه در هر منطقه‌ای وجود دارد، برداشته شود.

وی اضافه کرد: گاهی برخی از مناطق ظرفیت پذیرش قرارگاه را آن‌گونه که مورد تأکید رهبری قرار دارد ندارند، اما نباید با سیاه نمایی بگوییم که چون در فلان منطقه تشکیل قرارگاه امکان‌پذیر نیست، در سایر مناطق هم شرایط تشکیل قرارگاه وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امروز موضوع فتنه و نفوذ از جدی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و اگر می‌خواهیم با دغدغه‌های رهبری زندگی کنیم باید به این معانی به‌صورت جدی توجه کنیم و آن‌ها را دغدغه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمين عابديني اضافه کرد: این بصیرت است که موجب می‌شود که درک کنیم که رهبری امروز از ما چه انتظاری دارند و در خطبه‌ها باید چه مسائلی را طرح و بر روی آن‌ها تأکید کنیم.

امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: موضوع فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق واقعیت‌هایی هستند که استان ما را رنج می‌دهد و باید موردتوجه ائمه جمعه قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار