معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: عدم رشد متوازن جمعیت و امکانات در نواحی منفصل شهری سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 17 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی امروز در جریان بازدید از شهر شریفیه اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان‌گیر نواحی منفصل شهری است رشد جمعیت و عدم تناسب امکانات شهری با آن است که سبب مشکلات زیادی در این نواحی می‌شود.

وی افزود: عدم رشد موازن جمعیت و امکانات در نواحی منفصل شهری سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده و این موضوع به داخل شهرها نیز کشیده می‌شود و همین موضوع سبب افزایش جرم شده و آسایش عمومی را بر هم می‌زند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه رسیدن به رشد متوازن نیازمند توجه ویژه مدیران این نواحی به مشکلات و مسائل این شهرها است عنوان کرد: مدیران این نواحی باید بتوانند با هوشمندی از ظرفیت جوانان فعال و نخبه منطقه برای ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی آن زمینه توسعه متوازن فرهنگی را فراهم کنند.

حبیبی با اشاره به ظرفیت و مقبولیت سازمانهای مردم‌نهاد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم‌نهاد نیز می‌تواند در توسعه فرهنگی این نواحی و داشتن محیط زیستی سالم تأثیر به‌سزایی داشته باشد که تحقق این امر نیازمند فرهنگ‌سازی در این نواحی است.

وی ظرفیت شهر شریفیه را بسیار مثبت دانسته و گفت: شهر شریفیه دارای قدمت و ظرفیت‌های بسیاری است که شورای اسلامی این شهر می‌تواند با همکاری سایر نهادهای اجرایی از آن استفاده کرده و این شهر را به یک پایگاه فرهنگی تبدیل کنند که البته در این زمینه حرکت خوبی آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: بافت شهری شریفیه نیازمند اصلاح و یک حرکت جدی است که اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری شریفیه باید در این زمینه گام بردارند بنابراین مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی و تدبیری و تلاش شبانه روزی رضایتمندی کامل مردم را به دست آورد.

در این بازدید مشکلات شهر شریفیه از جمله پل و بلوار ولایت، بوستان یاس، فاضلاب شهری و تقاطع غیرهم‌سطح امام علی(ع) مطرح و درباره آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این بازدید مدیرکل امور شهری استانداری، مدیرکل ستاد بحران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و آبفای شهری و مدیرکل راه و شهرسازی حبیبی را همراهی می‌کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار