مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از قرارگیری ایران در رده هشت کشور پاسخگو به سوانح خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، افشین علیخانی ظهر دوشنبه در افتتاحیه برگزاری دوره کشوری ارزیابی سوانح برای ارزیابان هلال احمر مراکز استانها که به مدت سه روز به میزبانی قزوین برگزار می شود، اظهار کرد: این دوره حاصل یک تجربه ملی و بین المللی و یک مطالعه پنج ساله است.

وی افزود: امداد و درمان با یکدیگر مفهوم می یابد و طبق یک برنامه با وحدت رویه پیش می رود.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر ادامه داد: استانداردسازی آموزشها و برنامه ها، پرورش تیم های مورد نیاز و اجرای عملیاتها از اولویتهای بهداشت و درمان جمعیت هلال و احمر است.

علیخانی تصریح کرد: باید کارهایی انجام داد که جامعه اثر آن را ببیند و آمادگی لازم را در جمعیت هلال احمر ایجاد کند.

وی بیان کرد: باید امور زائد کنار گذاشته شود و برنامه های استاندارد علمی و اصولی را عمیقا به انجام برساند.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت کسب اطلاعات به هنگام عنوان کرد: باید کمک های ما مبتنی بر واقعیت بوده و اطلاعات ما اقناع کننده باشد.

علیخانی با بیان اینکه تصمیم مدیران ارشد متناسب با تصمیمات ما گرفته می شود، خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حوادث، باید دولت منابع مردمی را مدیریت کند و پاسخ به سوانح، پاسخ حاکمیتی است.

وی اضافه کرد: باید برای شاخص های حوادث، پاسخ های آماده داشته باشیم و توجه کنیم که دقایق اولیه اثربخشی بیشتری دارد؛ ضمن اینکه بتوانیم مداخله حساب شده و منظم در شرایط اولیه بحران داشته باشیم.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با تاکید بر بهره وری حداکثری از منابع اضافه کرد: در پی برگزاری این کارگاه، دو کارگاه دیگر هم در طول سال برگزار می شود.

علیخانی یادآور شد: ایران به جمع هشت کشور پاسخگو به حوادث بین المللی شامل کانادا، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، فنلاند، نروژ، ژاپن و آمریکا پیوسته است.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی ما با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر هماهنگ شده است و در آینده از استادان بین المللی برای ادامه این دوره ها استفاده خواهد کرد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر  بیان کرد: در حال حاضر از استانهای خوزستان و آذربایجان غربی برای پاسخگویی به کمپ های کشور یونان اعزام شده اند.

علیخانی اضافه کرد: استانداردهایی که وجود دارد و بومی سازی شده است، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را متقاعد کرده است که ایران را جزو هشت کشور برتر امدادرسانی قرار دهد و این حاصل برنامه ریزی بلندمدت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار