مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیش فروش ساختمان و یا درج آگهی تبلیغاتی در این خصوص بدون اخذ مجوزهای لازم در قزوین ممنوع است.
کد خبر: ۲۶۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حامد مانی فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و در راستای پاسداشت حقوق شهروندی، پیش‌فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی و هچنین درج یا انتشار آگهی پیش فروش بدون اخذ مجوز، ممنوع بوده و با کسانی که این اقدامات را انجام دهند مطابق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

وی گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان در ۲۴ ماده به تصویب رسیده که با اجرایی شدن مواد ۲۱ و ۲۳ آن تبلیغات بدون مجوز پیش فروش غیرقانونی بوده و همچنین اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از ۹۱ روز تا یکسال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

مانی فر افزود: اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان متضمن حقوق شهروندان و ایجاد اطمینان در بازار مسکن و ساختمان بوده و می‌تواند یکی از ابزارهای موثر برای توسعه امر ساخت و ساز باشد.

وی با اشاره به تفویض اجرای تبصره ماده ۲۳ قانون، ناظر به مواد ۲۱ و ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان به ادارات کل راه و شهرسازی استانها با توجه به ابلاغ وزیر، عنوان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در خصوص انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز، مراتب به مراجع قضایی مربوطه گزارش و موضوع آن تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

مانی فر ادامه داد: با توجه به ماده ۲۱ قانون پیش فروش ساختمان، پیش فروشنده باید قبل از هرگونه اقدام جهت تبلیغ و آگهی پیش فروش به هر طریق از جمله درج در مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و سایر رسانه‌های گروهی و نصب در اماکن و غیره، مجوز انتشار آگهی را از مراجع ذیصلاح که در آیین‌نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود اخذ و ضمیمه درخواست آگهی را به مطبوعات و رسانه‌های یاد شده ارایه نماید؛ شماره و تاریخ این مجوز باید در آگهی درج و به اطلاع عموم رسانده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین یادآور شد: در قانون پیش فروش ساختمان برای مطبوعات و رسانه‌هایی که بدون دریافت مجوز یاد شده اقدام به درج و انتشار آگهی های پیش فروش ساختمان نمایند نیز مجازاتهایی نظیر توقیف و جرایم نقدی پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار