مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب که ایران جزء ۸ کشور پاسخگو به حوادث بین‌المللی شده است، گفت: با توجه به توانمندی نیروهای هلال احمر در سطح کشور، ایران به جمع ۸ کشور پاسخگو به حوادث بین‌المللی پیوست.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، خبرگزاری تسنیم از قزوین، افشین علیخانی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه دوره کشوری ارزیابی سوانح که در استان قزوین برگزار می‌شود، اظهار داشت: دوره ارزیابی سوانح به مدت سه روز در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دوره ارزیابی سوانح حاصل مطالعه پنج‌ساله و تجربه بین‌المللی بوده که شرکت‌کنندگان در این دوره باید از این فرصت ایجاد شده به خوبی و به صورت بهینه استفاده کنند.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت استانداردسازی آموزش‌ها تصریح کرد: برنامه‌ها و ارائه آموزش‌ها به امدادگران جمعیت هلال احمر باید استاندارد شود تا تیم‌های امدادی توانمند در جمعیت هلال احمر پرورش پیدا کنند.

علیخانی با بیان این مطلب که ایران جز 8 کشور پاسخگو به حوادث بین‌المللی شده است، گفت: با توجه به توانمندی نیروهای هلال احمر در سطح کشور، ایران به جمع 8 کشور پاسخگو به حوادث بین‌المللی پیوست.

وی 8 کشور پاسخگو به حوادث بین‌المللی را ایتالیا، کانادا، اسپانیا، ایران، نروژ، ژاپن، آمریکا، فنلاند برشمرد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر بیان کرد: برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال احمر هماهنگ شده با برنامه‌های فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر بوده و این در حالی است که هم‌اکنون تیم‌های هلال احمر استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان به کشور یونان برای پاسخگویی اعزام شده‌اند.

علیخانی درمان و امداد را دو موضوع مهم و با وحدت‌رویه برشمرد که اولویت اصلی نیروهای هلال احمر است.

وی با اشاره به اینکه دولت در هنگام بروز حادثه باید تصمیمات لازرم را اتخاذ کند، گفت: تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت و مدیران در زمان بروز حادثه امری حائز اهمیت و ویژه بوده چراکه دولت باید در شرایط حساس از منابع مردمی بهترین استفاده را کرده و پاسخگوی نیاز مردم باشد.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر توسعه برنامه‌های علمی و آموزشی بر مبنای استانداردها را امری لازم و مهم برشمرد که باید در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار