مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت فرسوده می‌تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحرکاتی را ایجاد کند.
کد خبر: ۲۶۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حامد مانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین گفت: یکی ازعمده وظایف راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان از بدو تاسیس توجه به معماری ایرانی و اسلامی بوده که با وجود فرصت‌های ارزشمند موجود در بافت‌های ناکارآمد شهری می‌توان به این ارزش مهم دست پیدا کرد در همین راستا یکی از اولویت‌های راه‌ و شهرسازی استان قزوین احیا معماری ایرانی و اسلامی در استان قزوین است.

مانی‌فر خاطرنشان کرد: با حضور پررنگ و مستقیم راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان می‌توان به احیای بافت ناکارآمد شهری با استقرار یک دفتر مهندسی که واسطه بین مردم و سازمان نظام مهندسی باشد در راستای تسهیل و سرعت بخشیدن در روند اجرایی تسهیلات از جمله پرداخت وام، صدور پروانه ساخت و غیره اقدام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تمرکز در حوزه بافت فرسوده می‌تواند در بازار ساخت و ساز و مسکن تحرکاتی را ایجاد کند در همین راستا نیز برنامه‌ریزی‌های توسط راه‌ و شهرسازی استان قزوین تدوین شده که اجرای آن می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بازار مسکن استان قزوین و همچنین ساماندهی بافت فرسوده ایفا کند.

مانی‌فر با بیان این مطلب که باید حساب بافت‌های ناکارآمد شهری را از سایر بخش‌های شهر جدا کرد گفت: نیاز است شرایطی برای سازندگان فراهم شود تا با یک الگو و ضوابط مشخصی ساخت و ساز باکیفیت در تمامی بخش‌ها از جمله مصالح، نما انجام شود که با اجرای این موضوع بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به مردم، شهر و جامعه مهندسان ارائه کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار