دادستان ویژه روحانیت در استان های قزوین و گیلان گفت: مدیریت دینی از سوی مبلغان موثرترین راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۲۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی شامگاه چهارشنبه در همایش روحانیان کارمند که در مدرسه حوزه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، افزود: روحانیان با توجه به شبیخون های فرهنگی صورت گرفته از سوی دشمن باید آگاهی لازم و کافی را داشته باشند تا بتوانند مردم را در این زمینه هدایت کنند.
وی به فعالیت های درخشان حوزه های علمیه سطح کشور اشاره و یادآور شد: حوزه علمیه قزوین نیز در همین رابطه و با پیشینیه درخشان خود از بزرگ ترین مراکز دینی کشور محسوب شده و توانسته علمای بزرگی را نیز تربیت کند.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تاکید بر ارتباط مستمر و تعامل روحانیان با مردم، افزود: براساس سفارش مقام معظم رهبری، علما و روحانیان باید تعامل خود با مردم، به ویژه نسل جوان را نزدیک تر کرده و به شبهات دینی آنان در هر شرایطی پاسخ دهند.
وی در ادامه ضمن قدردانی از مسئولان استان قزوین به جهت برگزاری این همایش، گفت: برگزاری چنین همایش هایی بسیار ارزنده و سازنده است و باید به سایر استان های کشور نیز تعمیم داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز در ادامه این نشست بر بصیرت افزایی روحانیان حوزه های علمیه تاکید و افزود: روحانیان شاغل در دستگاه های اجرایی استان باید عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت فعالیت های خود قرار داده و در کنار مسئولیت اداری، وظیفه دینی و تبلیغی خود را نیز حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی به وظیفه سنگین روحانیان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه اشاره و یادآور شد: این قشر باید ارتباط خود با حوزه های علمیه را بیشتر کرده و ضمن داشتن بصیرت افزایی، با علم روز نیز بیشتر آشنا شوند.
به گفته وی، اگر روحانیان بصیرت افزایی خوبی در جامعه داشته باشند آن موقع می توانند ادعا کنند که رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.
حجت الاسلام عابدینی در پایان گفت: ما نباید به دشمنان نظام اجازه نفوذ به فرهنگ مردم خود را بدهیم و در صورت کوتاهی در این زمینه، عواقب آن متوجه جامعه و مردم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار