مدیرکل انتقال خون استان قزوین نقش رسانه ها در انعکاس عملکرد این اداره را موثر دانست و گفت: خوشبختانه رسانه های استان در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون، عملکردی مثبت و سازنده ای را تاکنون از خود ارائه داده اند.
کد خبر: ۲۶۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 27 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به قنل از ایرنا، دکتر محمدحسین برادران روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان ایرنا مرکز قزوین، افزود: در چهار ماهه نخست امسال شاهد رشد 23 درصدی مراجعه کنندگان برای اهدای خون، 15 درصدی اهدای خون و 5 درصدی اهدا کنندگان مستمر در استان بوده ایم.
وی اضافه کرد: افزایش تعداد اهدا کنندگان خون طی سال گذشته و امسال نتیجه بازتاب مطلوب عملکرد این اداره کل از سوی رسانه ها و تلاش مستمر خبرنگاران در جهت ترویج فرهنگ اهدای خون بوده است.
برادران در ادامه با اشاره به عملکرد صحیح رسانه ها از مدیریت موفق حاکم بر دستگاه ها، یادآور شد: در عصر گردش آزاد اطلاعات اصحاب رسانه بی شک انعکاس کننده مطالبات مردم و نیز ناظرانی شایسته در ارائه برنامه ها و عملکرد مسئولان هستند.
به گفته وی، رسانه ها امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی و بر خلاف دوران گذشته به فرصتی بزرگ تبدیل شده اند که می توانند از بسیاری آسیب ها و مسایل اجتماعی در کشور جلوگیری کنند.
برادران از سازمان انتقال خون ایران به عنوان یکی از ارکان مهم نظام سلامت و ناجی حیات بیماران یاد و اضافه کرد:از نظر این سازمان، در مسیر پیشرفت و توسعه خدمات می توان از حمایت و پشتوانه خبرنگاران صادق و امانتدار در ارائه خدمات بهره مند بود.
وی دستیابی به شاخص 50 درصدی اهدای مستمر را از جمله دستاوردهای انتقال خون استان اعلام و افزود: سیاست سازمان انتقال خون کشور، حرکت به سمت مرز 90 درصدی است که ما در این زمینه توانسته ایم شاخص اهدای مستمر خون را به 50 درصد در سطح استان برسانیم.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به اینکه اهدا کنندگان مستمر خون، از خون سالم تری برخوردار هستند، گفت: اهدا کنندگان مستمر با قوانین سازمان انتقال خون و اعمالی که در این راه مخاطره ساز است آشنایی داشته و در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز الگو هستند.
این مسئول در ادامه کمبود فضای فیزیکی و اعتباری را از مهم ترین مشکلات این اداره کل عنوان و افزود: افت و خیز مراجعه کنندگان اهدای خون یکی دیگر از مشکلات این بخش است تا جایی که در برخی از روزهای سال از جمله نیمه اسفند و شهریورماه هر سال با کمبود مراجعه کننده روبرو بوده و در بعضی از روزهای سال مثل ماه محرم نیز شاهد افزایش مراجعه کننده هستیم و همین گاهی ما را دچار مشکل می کند.
وی با اشاره به افزایش نیاز سالانه 5 تا 10 درصدی به خون در استان، یادآور شد: امسال به واسطه اضافه شدن یک بیمارستان جدید و افزایش تخت های بیمارستانی، 20 درصد افزایش مصرف خون داشتیم.
برادران در ادامه با اشاره به برنامه ریزی در جهت راه اندازی سامانه سیار انتقال خون از سال گذشته، گفت: با توجه به نبودن پایگاه های خون گیری در برخی از شهرستان های استان و مطالبات مردم در این زمینه، از سال گذشته پیشنهاد تشکیل این سامانه سیار به استانداری ارائه و قرار شد اعتبار مورد نیاز برای تجهیزات آن توسط مدیریت بحران استانداری تامین شود.
وی، اعتبار مورد نیاز برای این سامانه را 10 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: 5 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از سوی ستاد انتقال خون کشور تامین شده و در صورت تامین مابقی آن جهت تجهیزات از سوی مدیریت بحران استانداری، این سامانه راه اندازی خواهد شد.
برادران ادامه داد: سامانه سیار انتقال خون در صورت تامین اعتبارهای مورد نیاز در سال جاری، به صورت دوره ای هر ماه در یکی از شهرستان های استان مستقر تا علاوه بر تامین خون مورد نیاز بیماران، در مواقع بحرانی نیز به بیماران یاری برساند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین در پایان افزود: راه اندازی این سامانه بی شک نقش موثری در ترویج فرهنگ اهدای خون و بهره مندی سایر مناطق استان از خدمات این سازمان خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار