نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر حفظ حریم کرامت انسان ها گفت: صیانت از حقوق مردم لازمه حفظ کرامت انسانی است.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت، افزود: به برکت مرقد مطهر آن حضرت، شهر قم امروز مرکز حوزه های علمیه دنیا قرار گرفته و هر کشوری در آن دارای طلبه دینی است که پس از تحصیل، علوم دینی را با خود به کشورشان به ارمغان می برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: متاسفانه هم اکنون آن چه که در شرف اتفاق جهانی است بی حرمتی و نادیده گرفتن کرامت انسانی است که باید به این مساله نگاه ویژه ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کرامت انسانی دستخوش دسیسه های مستکبران آمریکایی و آل سعود قرار گرفته، یادآور شد: استکبار جهانی با توجه به داشتن خوی درندگی و وحشی گری خود حیوانات وحشی به نام داعش را تربیت کرده که جنگ با کرامت انسانی را به راه انداخته اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: این افراد به آن درجه از خوی حیوانی رسیده اند که بریدن سر یک نوجوان بی گناه برایشان خوشایند و لذت بخش است چرا که تربیت یافته شیطانی همچون استکبار جهانی هستند.
وی ادامه داد: خداوند متعال سفره کرامت انسانی را در آیات الهی خود برای مسلمانان پهن کرده و ما باید از این رزق معنوی به خوبی استفاده کنیم تا برای رسیدن به کرامت انسانی مورد قبول خدا، فردی خدایی و قرآنی باشیم.
به گفته امام جمعه قزوین، باید سعی کنیم در زندگی زمینی خود آلوده به ظلم و بدی نباشیم تا در سفره کرامت انسانی خدا قرار گرفته و به برکت آن از زندگی لذب ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بخش دیگری از خطبه های خود به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره و افزود: آن حضرت در حدیثی فرمودند 'اگر می خواهید شعیان را بشناسید باید بدانید آنها دارای سه ویژگی قرائت کننده همیشگی نماز، حافظ اسرار دین اسلام و نظام و نیز رعایت کننده حقوق بیت المال و حق الناس هستند'.
وی تاکید کرد: ما شیعیان باید سعی کنیم سیره و روش ائمه معصومین (ع) را در زندگی خود پیاده کرده و در عمل و رفتار خود تقوی الهی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به هشت ویژگی فرد مومن اشاره و افزود: داشتن تقوی، تخطی نکردن از فرمان خدا، صبر و شکیبایی، شکور بودن، نیفتادن در دام طبع، ظلم نکردن، کار کردن برای خدمت به مردم، راضی نگاه داشتن خلق خدا و حفظ، حرمت و کرامت انسانی از ویژگی های یک فرد مومن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار