معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: باید به اقدامات فرهنگی توجه بیشتر شود و دستگاه‌های فرهنگی ضمن تقویت، تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی در جامعه غرور ملی را تقویت کنند.
کد خبر: ۲۶۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 31 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ایوب رحیمی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ظهر امروز در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید به موضوع قاچاق کالا و ارز و آسیب‌های آن به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جدیت و توان بیشتر پیگیری شود.

وی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سبب کاهش بیکاری، افزایش تولیدات داخلی، تقویت صادرات کالا و حفظ استقلال می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد و تعداد برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر شود.

رحیمی تصریح کرد: پیگیری و برخوردها باید در محدوده جغرافیایی انجام شود و در راه‌های ورودی شهر و محدوده شهر نیز مسؤولان دستگاه‌های مرتبط پیگیری و کنترل لازم انجام داده و گزارشات لازم ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز خطر امنیتی برای جامعه در پی دارد، یادآور شد: باید به اقدامات فرهنگی توجه بیشتر شود و دستگاه‌های فرهنگی ضمن تقویت، تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی در جامعه، غرور ملی را تقویت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین افزود: همچنین باید کیفیت تولیدات محصولات داخلی نیز تقویت شود و تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جدیت سهم خود را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام دهند و ارزیابی دستگاه‌ها در مورد اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد.

رحیمی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش باید اقدامات مناسب در راستای ترویج و ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان برای مصرف کالاهای داخلی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها باید فعال شود چراکه قاچاق بعضی از مواد غذایی، کشاورزی و آرایشی و بهداشتی سلامت جامعه را به‌ خطر می‌اندازد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد: بازرسی‌ها باید از سوی افرادی که دارای آموزش تخصصی هستند، انجام شود و جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر ماه تشکیل شده و با جدیت پیگیری شود.

کشاورز نماینده صدا و سیما استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز برنامه‌های متعددی اجرا شده به صورتی که در سال گذشته، 4 ساعت و در سال جاری، 7.5 ساعت برنامه تدوین شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه سیما 4 ساعت، در حوزه خبر 65 دقیقه که 20 دقیقه آن تولیدی بوده و 30 دقیقه نیز در رادیو برنامه اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار