استاندار قزوین گفت: یکی از موضوعات مهم و اساسی موضوع بهره‌وری است زیرا توسعه آموزش، مهارت و دانش افراد سبب بهره‌وری می‌شود و بهره‌وری نیز در رشد نرخ اقتصادی مؤثر است.
کد خبر: ۲۶۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 31 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در نشست با فعالان فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی صحیح و مدون در بخش فنی‌ و حرفه‌ای ضمن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سبب توسعه اشتغال و افزایش تولیدات داخلی می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم و اساسی موضوع بهره‌وری است زیرا توسعه آموزش، مهارت و دانش افراد سبب بهره‌وری می‌شود و بهره‌وری نیز در رشد نرخ اقتصادی مؤثر است.

استاندار قزوین افزود: بهره‌وری رخ نمی‌دهد مگر اینکه افراد از آموزش مستمر، منظم، هدفمند و دقیق برخوردار شوند زیرا تقویت مهارت‌های افراد در انجام مسؤولیت‌ها سبب بهره‌وری می‌شود.

همتی با اشاره به موضوع بیکاری جوانان در جامعه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه بیکاران وجود دارد نبود مهارت و تخصص فنی‌ و حرفه‌ای در بین جوانان بیکار است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای نقش مؤثر و بسزایی در موضوع بیکاری دارد، یادآور شد: باید آموزش‌ها و مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای متناسب با نیاز جامعه به افراد دارای شرایط ارائه شود و متناسب با رشته‌های مورد نیاز جامعه افراد جذب و آموزش داده شوند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: یکی از محاسن مهارت‌آموزی پایداری شغل بوده که پایداری شغل در گرو آموزش است و موجب تقویت صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و تجارت می‌شود و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه را به‌ همراه دارد.

همتی با اشاره به اینکه استان قزوین قطب صنعتی، قطب کشاورزی است و همچنین در حوزه گردشگری نیز ظرفیت تبدیل شدن به قطب را دارد، گفت: باید متناسب با ظرفیت‌های این استان برنامه‌های راهبردی در بخش فنی‌ و حرفه‌ای طراحی شود.

وی مطرح کرد: یکی از موارد کاهش بیکاری در جامعه تقویت مشاغل خانگی با داشتن مهارت و به تناسب نیاز جامعه است.

استاندار قزوین با بیان اینکه طرح مادران کارآفرین ایده مناسبی بوده که باید تلاش شود این طرح تقویت شود، گفت: از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی برای ایجاد شغل جدید و رفع بیکاری استفاده شود.

همتی بیان کرد: اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای مراکز موجود را به افراد دارای مهارت، تخصص و مجوز واگذار کند و بر کیفیت محصولات تولید شده نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از افراد دانشگاهی متخصص و تشکیل اتاق فکر با حضور افراد با تجربه سبب ارتقاء سطح کیفیت تولیدات می‌شود.

استاندار قزوین با اشاره به توانمندی بالای بخش خصوصی گفت: برنامه‌ریزی صحیح و سازماندهی شده برای مشارکت بخش خصوصی اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار