معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در سال جاری ساخت و ساز در شهرهای استان نسبت به پارسال با رونق روبرو بوده است.
کد خبر: ۲۷۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در نشست با شهرداران شهرهای استان قزوین، افزود: میزان تسهیلات ارائه شده در بخش مسکن در استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 30 درصدی برخوردار بوده است.
وی در ادامه خواستار اطلاع رسانی مدیریت شهری از تسهیلات مالی درنظر گرفته شده توسط دولت برای رونق بخشیدن به ساخت و ساز در شهرها شد و گفت: اخبار خوبی از رونق ساخت و ساز به گوش می رسد که می تواند به رشد درآمد شهرداری ها منجر شده و به توانمند ساختن آنها برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر کمک کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود جلب رضایت مردم را مهم ترین وظیفه شهرداران عنوان کرد و گفت: معدل عملکرد مدیریت شهری استان را قابل قبول می دانیم.
حبیبی از سفر رئیس جمهوری در آینده تقریبا نزدیک به استان قزوین خبر داد و با بیان اینکه احتمال سفر همراهان رئیس جمهوری به شهرهای مختلف استان نیز وجود دارد، افزود: باید آمادگی میزبانی خوب و شایسته از رئیس جمهوری و اعضای دولت را داشته باشیم.
این مقام مسئول، سفر رئیس جمهوری به استان را فرصت مناسبی برای معرفی و پیگیری طرح های ملی مرتبط با امور شهرها دانست و اظهار داشت: شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید از این فرصت به شکل مناسب استفاده کنند.
وی، تلاش برای جذب سرمایه گذار به منظور اجرای طرح های شهری توسط شهرداران را مورد تاکید قرار داد و گفت:همه شهرهای استان در حوزه های مختلف دارای ظرفیت هستند بنابراین می تواند با توجه به توانمندی هر شهر برای آن نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه خواستار برنامه ریزی شهرداران برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری شهرهای خود شد.
حبیبی همچنین از شهرداران خواست تا برای ارتقای کیفی حمل و نقل شهری در شهرهای خود برنامه ریزی کنند و به حل مشکلات ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز با هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه سالیانه باید دو هزار و 700 شغل از طریق شهرداری های استان ایجاد شود، افزود: این رقم باید متناسب با توان شهرداری ها بین آنها تقسیم شود.
وی تاکید کرد: ایجاد شغل توسط شهرداری های استان نه با اضافه کردن پست و میز بلکه باید از طریق جذب سرمایه گذاران در اجرای طرح ها و رونق ساخت و ساز اتفاق بیافتد.
حبیبی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت ستاد بازآفرینی محله های تاریخی، قدیمی و سکونتگاه های غیررسمی در استان، از شهرداران خواست تا برای ساماندهی و بازآفرینی این دسته از محله ها برنامه ریزی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پایان از شهرداران خواست تا تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند و خدمات ارائه شده خود را به شکل مطلوب اطلاع رسانی کنند.
استان قزوین دارای 25 شهر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار