نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه در نگاه دینی امنیت از نان شب هم واجب تر است، گفت: اگر امنیت نباشد انسان هیچ بهره ای از امکانات موجود خود نخواهد برد.
کد خبر: ۲۷۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در همایش روسا و فرماندهان انتظامی استان قزوین به تشریح اهمیت امنیت در نگاه دینی پرداخت و افزود: حضرت ابراهیم (ع) پس از ساخت کعبه، از خدای متعال خواست تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد و زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.
وی اضافه کرد: اهمیت عنصر امنیت باعث شده نخستین دغدغه و درخواست آن حضرت به عنوان پیغمبری اولوالعزم، تامین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن نیز اصرار بورزد.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه پس از تامین امنیت، حضرت ابراهیم (ع) از خدای متعال خواست تا به مومنان آب و نان دهد، اضافه کرد: این درخواست مورد اعتراض حق تعالی قرار گرفت چرا که خدواند بر تامین آب و نان برای همه انسان ها تاکید داشتند و این مهم بیانگر آن است که باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کرد.
وی به اهمیت موضوع کرامت هم اشاره و افزود: این مساله به اندازه ای مهم است که خداوند خود را به عنوان 'رب اکرم' به انسان معرفی و تاید می کند که انسان را با ویژگی کرامت خلق کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: صداقت اصل مهمی است که همواره آبروی انسان را حفظ می کند و امام علی (ع) نیز در این خصوص می فرماید 'من هیچ چیزی را بهتر از صداقت نیافتم که آبروی انسان را حفظ کند'.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار