مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره اینکه جداسازی آب شرب و غیرشرب نیازمند هزینه سنگینی است گفت: وزارت نیرو جداسازی آب شرب و غیرشرب را در دستور کار دارد اما این اقدام نیازمند هزینه‌ای سنگین است که باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
کد خبر: ۲۷۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حمید پویا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: سرانه آب شرب در شهر قزوین با جمعیت 200 هزار نفری 217 لیتر و در روستاها 150 لیتر بوده که متاسفانه در حال حاضر سرانه مصرف در شهر و روستا بیش از 300 لیتر است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف آب در شهر و روستا توسط شرکت آب و فاضلاب تعیین می‌شود این در حالی است که آب شرب در روستاها برای آبیاری باغچه‌ها و دام و 2 برابر سرانه تعیین‌ شده مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره اینکه جداسازی آب شرب و غیرشرب نیازمند هزینه سنگینی است تصریح کرد: وزارت نیرو جداسازی آب شرب و غیرشرب را در دستور کار دارد اما این اقدام نیازمند هزینه‌ای سنگین بوده که باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

پویا از اجرای طرح جداسازی آب شرب و غیرشرب به صورت آزمایشی در برخی استان‌های کشور خبر داد.

وی با اشاره اینکه سرانه مصرف آب باید رعایت شود گفت: با توجه به کم‌آبی و کمبود بارش‌ها در چند سال اخیر مصرف آب در شهر و روستا باید براساس سرانه تعیین‌ شده باشد و در صورت عدم رعایت این سرانه در فصل تابستان مشکلاتی جدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و شرب به جود خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین مشکل کم‌آبی نداشته بلکه مسئله اساسی مدیریت مصرف آب بوده که نیازمند اقدامات جدی است.

پویا گفت: در صورتی که به شرایط بحران کم‌آبی و بی‌آبی برسیم ناچار به مصرف آب شرب از آب‌های بسته‌بندی شده و آب لوله‌کشی به آب صورت آب یهداشتی و غیرشرب مصرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار