معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر 60 مورد از بناهای تاریخی در استان نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
کد خبر: ۲۷۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی در نشستی که دیروز در سالن جلسات ستاد بحران استان برگزار شد، اعلام کرد: در حال حاضر ۶۰ مورد از بناهای تاریخی در استان نیاز به مرمت و بازسازی دارد و تنها راه احیاء این موارد تامین بودجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: احیاء یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و تامین درآمد است.

این مسئول تاکید کرد: با فعال شدن ستاد بازآفرینی محلات قدیمی و بافت های فرسوده می توان ساکنان قبلی را به محل بازگرداند تا انگیزه زندگی مردمی در این مناطق بیشتر شود و به رونق گردشگری هم کمک کرد.

ابوالفضل یاری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین هم در این نشست، گفت: در حال حاضر بحث بازآفرینی شهری بیش از اینکه در مرحله فیزیکی باشد باید در بحث نرم افزاری قرار گیرد، زیرا نداشتن اطلاعات از مناطق دارای بافت فرسوده باعث عدم پیشرفت کار در این مناطق می شود.

وی افزود: در سال ۱۳۳۵ نرخ شهرنشینی بین ۲۵ تا ۲۷ درصد و حدود ۷۰ درصد مردم روستا نشین بودند و این در حالی است که هم اکنون این آمار برعکس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار